فعالیت 7 واحد صنعتی پرورش شتر مرغ در سیستان و بلوچستان

فعالیت 7 واحد صنعتی پرورش شتر مرغ در سیستان و بلوچستان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 7 واحد تولیدی فعال پرورش شتر مرغ در این استان سالانه 70 تن تولید گوشت دارند.
مجتبی پیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین 2 مجوز راه اندازی واحد پرورش شتر مرغ به ظرفیت 25 هزار قطعه ای پرواربندی و 800 قطعه ای مولد در سیستان و بلوچستان صادر شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این 6 واحد فعال پرورش شتر مرغ؛ یک واحد 24 هزار قطعه ای در چابهار با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در دست ساخت است که با اتمام آن در آینده ای نزدیک ظرفیت تولیدات گوشت شتر مرغ سیستان و بلوچستان 10 برابر افزایش می یابد.
وی بیان کرد: افق تولید گوشت شترمرغ با توجه به بازار خوب داخلی و امکان صادرات آن به خارج از کشور در سیستان و بلوچستان روشن است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در چند سال اخیر پرورش شترمرغ در این استان به دلیل شرایط مطلوب آب و هوایی علاوه بر تولید صنعتی به طور سنتی نیز در حال انجام است.
پیری اظهار داشت: یکی از اولویت های این نهاد کمک به راه اندازی صنایع وابسته به پرورش شتر مرغ است.
پرورش شتر مرغ در سیستان و بلوچستان برای نخستین بار در سال 1386 از سوی دانشگاه زابل در مجتمع بقیة الله اعظم (عج) چاه نیمه های شهرستان زهک انجام شد.
سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از سال 1390 به طور فراگیر در تمامی نقاط این استان پرورش شتر مرغ را آغاز کرد.
 
کلمات کلیدی شترمرغ پرورش شتر مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com