فعالیت 250 کشتارگاه صنعتی دام و طیور در کشور

فعالیت 250 کشتارگاه صنعتی دام و طیور در کشور

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کاهش 50 درصدی ابتلا به تب مالت و کاهش 40 درصدی ابتلا به سل در پنج سال گذشته گفت:روند ابتلای به بیماری های مشترک میان انسان و دام به شکل قابل توجهی در ایران کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا سید محسن دستور در آیین تودیع و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان کردستان افزود:وظیفه اصلی برای کنترل و مقابله با این نوع بیماری ها نیز بر عهده این سازمان است و انتظار می رود که روند کاهشی ابتلا به این بیماریها همچنان در کشور ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به این که در حال حاضر 200 کشتارگاه صنعتی طیور و 50 کشتارگاه صنعتی دام در سطح کشور فعالیت می کنند گفت:با توجه به این که در بعضی از مناطق بیش از نیاز کشتارگاه احداث شده است از تمام ظرفیت این کشتارگاه ها استفاده نمی شود.
وی افزود:با وجود مرزی بودن استان کردستان میزان آلودگی های دامی در این استان نسبت به دیگر نقاط کشور بسیار کمتر بوده است.
وی این موفقیت را به دلیل مدیریت و همکاری بین بخشی خوب دامپزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و استانداری کردستان دانست. رییس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به توان بالقوه کردستان در صنعت دامپروری گفت: زمینه سرمایه گذاری و رشد بیشتر صنعت دامپروری در این استان فراهم است. رییس دامپزشکی کل کشور در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در رابطه با افزایش قیمت تخم مرغ، علت این افزایش را ظهور عوارض تنفسی در طیور به دلیل تغییرات آب و هوایی بیان کرد و گفت:این مشکل در استان های مختلف به ویژه قم رخ داده بود و در حال حاضر با اقداماتی که از طریق دامپزشکی صورت گرفته تا حدود زیادی رفع شده است. طی این آیین از خدمات 16 ساله ناصر مخدوم در سمت مدیر کلی دامپزشکی استان کردستان تقدیر و کامران زیبا کردار به عنوان جانشین وی معرفی شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com