فعالیت 210 واحد مرغداری در بیرجند

فعالیت 210 واحد مرغداری در بیرجند
سعید افتخاری‌مقدم در جمع مسئولان بیرجند اظهار داشت: کلیه مراحل جوجه‌ریزی، واکسیناسیون، درمان و در نهایت تخلیه و تایید سلامت گله پرورشی این واحدها تحت نظارت مستقیم دامپزشکی است.
وی افزود: بخش خصوصی نیز وظایف محموله مرتبط را در این امر عهده‌دار است.
رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر خودروهای حمل طیور زنده از ابتدای سال جاری تعداد 2 هزار 784 مجوز بهداشتی حمل مرغ زنده صادر شده است.
افتخاری‌مقدم تصریح کرد: مرغ تولیدی در مزارع پرورش تحت نظارت دامپزشکی بوده و با توجه به رابطه مستقیم سلامت مرغ زنده در افزایش تولید، مجوز تخلیه مرغداری و حمل طیور به مقاصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که در یک واحد مرغداری تلفات غیر عادی یا بیماری مشکوکی مشاهده شود، دامپزشکی شهرستان نسبت به اقدامات قرنطینه‌ای واحد اقدام لازم به عمل می‌آورد.
رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده با مرغداران شهرستان شرایط سالم‌سازی کود مرغی نیز فراهم و در واحدهای پرورش طیور بیرجند به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.
افتخاری‌مقدم افزود: در راستای اجرایی کردن طرح مذکور با تشکیل جلسات متعدد با تولیدکنندگان، مقدمات ابتدایی کار نظیر اطلاع‌رسانی و تشریح طرح صورت گرفت.
وی یادآور شد: از آنجا که کود مرغی محل تجمع بسیاری از عوامل بیماری‌زای قابل انتقال بین واحدهای مرغداری است انجام این طرح نقش به سزایی در کاهش کانون‌های بیماری و تلفات طیور منطقه داشته که زمینه‌ساز تولید بیشتر و جلوگیری از هزینه‌های اضافی می‌شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com