فعالیت 15 واحد مرغ مادر در گلستان

فعالیت 15 واحد مرغ مادر در گلستان
کارشناس جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه قبلا تنها دو واحد مرغ مادر در استان فعال بود گفت: این میزان در حال حاضر به 15 واحد رسیده است.
عباس ایرانژاد پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه علمی و تخصصی دام و طیور در گرگان گفت: صنعت مرغداری در کشور در حال حاضر جزو رتبه های سوم و همچنین در صنایع اقتصادی و گردش های مالی مقام دوم را داراست و افراد زیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم با آن درگیر هستند.
وی با عنوان اینکه این صنعت در استان گلستان بیش از استان های دیگر رونق می تواند داشته باشد تصریح کرد: با توجه به آب و هوایی که در استان وجود دارد می توان در تولید جوجه یکروزه و پرورش مرغ رشد قابل ملاحظه ای را شاهد بود که این امر نیز رو به رشد است.
ایرانژاد با اشاره به اینکه 80 درصد هزینه هایی که مرغداران انجام می دهند مربوط به بحث تغذیه است افزود: یکی از مباحثی که دراین همایش مورد بحث قرار می گیرد در این زمینه است تا بتوان این هزینه را کمتر کرد.
وی گفت: بازار هدف در این نمایشگاه بحث مرغداری هاست که 90 درصد این نمایشگاه را مرغداران و دامپزشکان پوشش خواهند داد که در نهایت بتوانیم در این زمینه حرکت های اقتصادی خوبی را شاهد باشیم.
ایرانژاد افزود: این همایش در ارتباط با پرورش طیور است و در زمینه های تغذیه، بهداشت و هوادهی سالن های مرغداری موضوعات مهمی است که در این نشست مورد بحث قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه استان نیازمند برگزاری چنین نشست هایی است، ابراز کرد: هر صنعتی بخصوص مرغداری ها نیازمند هستند که بتواند چنین نشست هایی را برگزار کند تا مرغداران کاری را که انجام می دهند صرفا جنبه تجاری نداشته باشد و بتوانند یک کار علمی را انجام دهند.
این مسئول عنوان کرد: امیدواریم اساتید دانشگاهی با مطالبی که در این زمینه می توانند ارائه کنند جوابگوی خواسته ها و نیازهای مرغداران بوده و در جهت توسعه این علم اثر گذار باشند.
مدیر داروخانه های استان گلستان در ادامه گفت: در گذشته مرغداران، مرغ ها طی 85 روز نگهداری می کردند اما در حال حاضر با بحث های علمی که در این زمینه انجام شده است در 45 روز مرغ را به 2.5 کیلو گرم برسانیم.
سینا مقصودلو ابراز کرد: یکی از مشکلاتی که در مرغداری ها وجود دارد عدم آگاهی در زمینه ضد عفونی است که منجر به ایجاد برخی بیماری ها می شود و با توجه به اینکه که به فصل گرما نزدیک می شویم و با ورود برخی بیماریها مواجه می شویم سعی در برگزاری این نمایشگاه کردیم. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com