فروش نهاده‌های دامی در فضای مجازی قاچاق است؛پلیس فتا کانال‌های تلگرامی را فیلتر کند

فروش نهاده‌های دامی در فضای مجازی قاچاق است؛پلیس فتا کانال‌های تلگرامی را فیلتر کند
مدیر نظارت بر توزیع کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فروش نهاده های دامی در فضای مجازی حکم کالای قاچاق را دارد و باید در کوتاه‌ترین زمان شناسایی و با مسدود کردن کانال‌ها، متخلفان به مراجع نظارتی معرفی شوند.
محمد قدیری ابیانه مدیر نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای  به هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضا ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا خواهان برخورد با فروش خوراک دام در کانال های تلگرامی و مسدود کردن آنها توسط پلیس فتا شد.
متن این نامه  به شرح زیر است.

جناب آقای هندیانی
معاون محترم پیشگیری و کاهش تقاضا ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز
موضوع: احتکار و عرضه خارج از شبکه

سلام علیکم؛ احتراماً ضمن تشکر از زحمات جنابعالی و همکاری بی‌شائبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طی این مدت و با عنایت به ابلاغ ضوابط اختصاصی نهاده‌های کشاورزی موضوع ماده 2 دستورالعمل تبصره 4 الحاقی ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اصلاحیه‌های بعدی آن به استحضار می‌رساند برخی نهاده‌های موضوع بند (ر-2) ماده یک قانون مزبور از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی می‌بایست خرید و فروش شوند.
در صورت عدم رعایت این موضوع (عرضه خارج از شبکه و احتکار) مشمول حکم قاچاق کالا را خواهند داشت که این نهاده‌ها در حال حاضر شامل کنجاله سویا، دانه‌های روغنی سویا و جو می‌باشد که عرضه ذرت وارداتی نیز به زودی از طریق سامانه مزبور خواهد بود.
باتوجه به تاکیدات ستاد و دستگاه‌های نظارتی و قضایی مبنی بر حفظ آرامش بازار و به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نهایی (تولیدکنندگان بخش کشاورزی) علی‌الخصوص در شرایط خاص پیش آمده در کشور که موجب گردیده در سه ماهه اخیر سودجویان، دلالان و شرکت‌های واسطه با ترفندهای گوناگون و به روش‌های مختلف موجب آشفتگی بازار و افزایش قیمت نهاده‌های دامی و نهایتا گران تمام شدن تولیدات بخش کشاورزی و تاثیر آن در قیمت تمام‌شده کالا گردد.
خواهشمند است دستور فرمائید تا با همکاری پلیس سایبری (فتا) نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بتوان اخلالگران اقتصادی فعال در فضای مجازی، کانال‌های تلگرامی و... که اقدام به عرضه نهاده‌های مزبور که با ارز رسمی دولتی وارد کشور می‌شوند و با قیمت بالاتر از مصوب یا تحت عناوینی خارج از مقررات مربوطه به فروش می‌رسانند و در حال حاضر حکم کالای قاچاق را دارند در کوتاه‌ترین زمان شناسایی و با مسدود کردن کانال‌ها، آنان را به مراجع نظارتی معرفی نمود.

محمد قدیری‌ابیانه مدیر نظارت بر توزیع کالاهای اساسی کشاورزی
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com