فروش سویا با قیمت بالاتر از دلال‌ها در بورس

فروش سویا با قیمت بالاتر از دلال‌ها در بورس
با توجه به قیمت‌های شفاف در بورس کشاورزی، مسئولان ذی‌ربط باید زمینه حضور تمامی محصولات کشاورزی در رینگ کشاورزی را فراهم کنند.
کشاورز گلستانی که برای نخستین‌بار محصول سویای خود را بر روی رینگ کشاورزی آورده است و در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران بورس مورد تجلیل قرار گرفت با اعلام این خبر گفت: شرایط جدیدی فراهم شده که محصولات کشاورزی بتواند با قیمت‌های شفاف عرضه شود.
مجید باقری افزود: اطلاع‌رسانی جامعی برای کشاورزانی که می‌خواهند محصول خود را بر روی رینگ عرضه کنند، انجام نشده است.
وی با بیان اینکهبه‌صورت کاملاً اتفاقی باخبر شده که می‌تواند محصولاتی را که استانداردهای لازم را دارد، بر روی تابلوی رینگ کشاورزی عرضه کند، خاطرنشان کرد: در حالی محصول سویا را با عملکرد سه تن در هکتار در سال جاری تولید کردم و بخش قابل توجهی از محصول تولیدشده را توسط دلال‌ها با قیمت پایین به فروش رساندم که پس از باخبر شدن از پذیرش بورس، مابقی تولید خود را که حدود چهار تن است بر روی تابلوی بورس عرضه کردم.
این کشاورز گلستانی ادامه داد: در بازار سنتی، هر کیلوگرم سویا به قیمت یک‌هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد؛ در حالی که محصول عرضه‌شده در بورس با قیمت یک‌هزار و 830 تومان بوده که علاوه بر آنکه سود مناسبی عاید کشاورز می‌شود، از فروش سالم محصول نیز مطمئن هستم.
باقری تصریح کرد: کشاورزان می‌خواهند که قیمت محصولشان شفاف باشد و بتواند سود واقعی خود را کسب کنند. بنابراین ورود آنها به بورس می‌تواند کمک باشد.
وی در پایان از دست‌اندرکاران کشاورزی خواست که زمینه ورود محصولات کشاورزی را بر روی تابلوی بورس فراهم کنند.
گفتنی است، در دولت یازدهم و وزارت محمود حجتی، بورس کشاورزی رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته، به‌گونه‌ای که جلسات مکرری با حضور مسئولان این بخش و وزارت جهادکشاورزی برپا می‌شود و برای تهیه استانداردها و مقدمات ورود محصولات کشاورزی به بورس تصمیم‌گیری می‌شود.
به این ترتیب، به‌نظر می‌رسد مسئولان کنونی وزارت جهادکشاورزی امیدوارند روزی فرا برسد که تمامی محصولات تولیدی کشور و محصولات وارداتی بر روی تابلو با قیمت شفاف عرضه شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com