فرصت ۴ روزه دامداران به صنایع لبنی برای خرید شیرخام با قیمت ۱۴۴۰ تومان

فرصت ۴ روزه دامداران به صنایع لبنی برای خرید شیرخام با قیمت ۱۴۴۰ تومان
رئیس اتحادیه دامداران اصفهان گفت: صبح امروز جمعی از دامداران استان اصفهان نسبت به عدم اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار توسط صنایع لبنی اعتراض کرده و اعلام کردند در صورت عدم اجرای این مصوبه خودشان شیر را بین مردم توزیع می‌کنند.
سید موسی رهنمایی رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان از اعتراض و تجمع تعدادی از دامداران استان اصفهان مقابل اتحادیه دامداران این استان خبر داد.
فرصت چند روزه به صنایع لبنی برای خرید شیر با قیمت 1440 تومان
وی با بیان اینکه علیرغم اعلام نرخ مصوب 1440 تومانی برای خرید شیر خام از دامداران کارخانه‌ها از خرید شیر با این قیمت از دامداران و تولید‌کنندگان امتناع می‌کنند، گفت: این موضوع باعث نارضایتی جمعی از دامداران شده و به همین دلیل در روز جاری تعدادی از دامداران در اعتراض به صنایع لبنی که شیر را با قیمت کمتر از 1440 تومان خریداری می‌کنند، در مقابل اتحادیه دامداران استان اصفهان تجمع کردند.
رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان با اشاره به اعتراض دامداران استان اصفهان از صنایع لبنی، تصریح کرد: شیر خام 1440 تومان برای دامداران حاشیه سود پایینی دارد و در صورتی که کارخانه‌ها شیر را با قیمت مصوب از دامداران خریداری نکنند، دامداران قادر به ادامه فعالیت نیستند.
یارانه شیر خام سال 92 را نگرفته‌ایم
رهنمایی بیان داشت: همچنین در این تجمع دامداران استان اصفهان خواهان دریافت یارانه پرداخت نشده شیرخام سه ماهه اول سال جاری شدند که توسط رئیس جمهور قول پرداخت آن داده شده بود و الباقی یارانه 190 تومانی 4 ماه پایانی سال 92 را از دولت خواستار شدند.
وی افزود: دامداران استان اصفهان در این تجمع اعلام کردند که اگر کارخانه‌ها طی سه یا 4 روز آینده شیر را با قیمت قانونی و مصوب 1440 تومان خریداری نکنند دیگر به قراردادهای چندین و چند ساله و یک طرفه که فقط منافع کارخانه‌ها را در نظر می‌گیرند، تن در نمی‌دهند.
رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان بیان داشت: دامداران در صورت عدم خرید شیر خام توسط صنایع لبنی با قیمت مصوب  در این تجمع اعلام کردند که 10 درصد شیر را از گردانه تولید خارج و آن را خشک می‌کنند.
وی افزود: همچنین دامداران اعلام کردند که قسمتی از شیر را خودشان تبدیل به محصول می‌کنند و قسمتی از شیر خام را در ابتدا بین مردم به صورت رایگان توزیع می‌کنند و مردم را به خرید شیر خام و فرآوری نشده و کاملا بهداشتی ترغیب می‌کنند.
رهنمایی بیان داشت: دولت مجوز افزایش قیمت 15 درصدی را برای کارخانه‌ها صادر کرد و کارخانه‌ها آن مصوبه را اجرا کردند، در حالی که صنایع لبنی مصوبه خرید شیر 1440 تومان از دامداران را اجرا نمی‌کنند.
رئیس اتحادیه دامداران استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان روزانه بین 2500 تا 3000 هزار تن شیر خام تولید می‌شود.
اواخر سال 92 دولت برای حمایت از تولید‌کنندگان شیرخام یک یارانه 190 تومانی به ازای هر کیلو شیر خام مصوب کرد که با قیمت 1110 تومانی شیر خام تحویلی به کارخانه‌ها قیمت هر کیلو شیر برای دامدار به 1300 تومان رسید که با گذشت چندین ماه از آن مصوبه هنوز یک سوم آن یارانه به دست دامداران نرسیده است.
همچنین مقرر شد در سه ماهه اول سال جاری یارانه شیر به مانند سال 92 ادامه یابد و به ازای هر کیلو شیر خام تولیدی دامداران یک یارانه 190 تومانی به دامداران پرداخت شود که از آن یارانه هم خبری نشد.
براساس این گزارش اواخر خرداد ماه سال جاری وزارت جهاد کشاورزی بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که از ابتدای تیرماه سال جاری صنایع لبنی مکلفند که هر کیلوگرم شیر خام را از دامداری‌‌ها با قیمت 1440 تومان خریداری کنند.
این مجوز دولتی برای افزایش 30 درصدی شیر خام در حالی صادر شد که صنایع لبنی اعلام کردند، براساس کشش بازار قادر به افزایش بیش از 15 درصد شیر خام نیستند و به همین دلیل شیر را از دامداران برحسب کیفیت با قیمت 1200 تا 1250 تومان خریداری می‌کنند.
این گزارش می‌افزاید: صنایع لبنی در حالی از خرید قیمت شیر با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار سر باز می‌زنند که یکبار در ابتدای ماه رمضان و بار دیگر در بعد از ماه مبارک رمضان هر بار 15 درصد قیمت شیر و محصولات لبنی را افزایش دادند.

 
کلمات کلیدی قیمت شیر قیمت شیر خام
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com