فردا لبنیات گران نشود، ارزان هم نمی‌شود!

فردا لبنیات گران نشود، ارزان هم نمی‌شود!
افزایش 15 درصدی فرآورده‌های لبنی به‌دلیل آزادسازی نرخ شیر خام نبوده و جلوگیری از افزایش قیمت شیر نیز باعث کاهش قیمت لبنیات نمی‌شود.
دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با اعلام این مطلب گفت:  در صورتی هم که در جلسه فردا از آزادسازی نرخ شیر خام جلوگیری شود و قیمت آن ثبابت بماند، باعث کاهش قیمت فرآورده‌های لبنی نخواهد شد و تا زمانی که نرخ شیر خام تغییر نزولی نداشته باشد، قیمت لبنیات ثابت خواهد ماند.
رضا باکری افزود: افزایش قیمتی که به‌تازگی رخ داده است، مربوط به افزایش 15 درصدی قیمت شیر خام از 960 تومان به یک‌هزار و 110 تومان است که در سال گذشته اتفاق افتاده بود.
وی خاطرنشان کرد: صنایع لبنی تا مهرماه سال جاری نیز از ذخیره موجود تولیدشده با شیر خام 960 تومان استفاده می‌کردند، به همین دلیل محصولات خود را در مواردی که ماندگاری بیشتری داشتند افزایش ندادند.
دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ادامه داد: در صورتی که نرخ شیر خام در جلسه فردا (دوشنبه) تغییری نداشته باشد، قیمت فرآورده‌های لبنی ثابت خواهد ماند، در غیر این صورت دوباره شاهد افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.
توزیع سرانه مصرف شیر تغییر کرد
باکری درباره وضعیت سرانه مصرف شیر در کشور تصریح کرد: سرانه مصرف شیر در کشور در سال‌های 90، 91 و 92 خورشیدی تغییری نکرده و در 85 کیلوگرم در سال باقی مانده است، اما جابه‌جایی مصرف در اقشار مختلف جامعه صورت گرفته است.
وی یادآور شد: افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی در سال‌های اخیر باعث شده از سرانه مصرف اقشار ضعیف جامعه کاسته شود، اما در عوض سرانه مصرف اقشار مرفه جامعه با تبلیغات انجام‌گرفته درباره فواید شیر افزایش یافته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com