فردا جلسه دامداران با قائم مقام وزیر صنعت برگزار می‌شود

فردا جلسه دامداران با قائم مقام وزیر صنعت برگزار می‌شود
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران استان تهران با بین اینکه تا کنون شرکت پشتیبانی امور دام در تعهدات خود مبنی بر در اختیار گذاشتن نهاده‌های دامی با قیمت دولتی عمل نکرده است، از برگزاری جلسه‌ای با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رسیدگی به مشکلات دامداران خبر داد.
سید احمد مقدسی در خصوص اجرای تفاهمنامه تهاتر شیر خام با نهاده‌های دامی اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام علیرغم داشتن تعهد برای دادن نهاده‌های دامی در قبال تحویل شیر خام توسط کارخانجات تولید فرآورده‌های لبنی متاسفانه تا کنون هیچ نهاده‌‌ای به دامداران تحویل نداده است.
به گفته وی، قرار بود شرکت پشتیبانی امور دام براساس تفاهمنامه دامداران با وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت به ازای هر یک کیلوگرم شیر خام با قیمت 930 تومان، 245 گرم نهاده جو، 245 گرم نهاده ذرت، 190 گرم نهاده کنجاله سویا و 190 گرم نهاده سبوس گندم بدهد که تا کنون این اقدام عملیاتی نشده است.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران استان تهران با بین اینکه شرکت پشتیبانی امور دام شرایط سختی را برای کارخانجات تولید فرآورده‌های لبنی در نظر گرفته بود،‌ گفت: شرکت پشتیبانی امور دام از کارخانجات تولید فرآورده‌های لبنی خواسته بود تا علاوه بر دادن چک 2 ماهه برای پرداخت هزینه شیر خام دامداران یک سفته به میزان 1.5 برابر مبلغ چک مذکور جهت ضمانت به شرکت پشتیبانی امور دام بدهد که این درخواست مورد قبول کارخانجات واقع نشد.
وی افزود: همچنین شرکت پشتیبانی امور دام قصد داشت به ازای گذشت هر ماه 1.5 درصد سود از کارخانجات تولید فرآورده‌های لبنی دریافت کند که انجام این کار هم برای کارخانجات امکان پذیر نبود.
مقدسی در عین حال تصریح کرد‌: البته طی مذاکراتی که با مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، قرار شد شرکت پشتیبانی امور دام خواسته‌های خود را تعدیل کند.
وی در ادامه درباره قیمت شیر خام نیز گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده یک کیلوگرم شیر خام در حدود هزار و 40 تومان است که با محاسبه 14 درصد سود این قیمت به یکهزار و 198 تومان می‌رسد.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران استان تهران در رابطه با افزایش قیمت پایه شیر خام از 930 به 960 تومان گفت: با وجود اینکه قیمت پایه شیر خام 30 تومان افزایش یافته اما همچنان این قیمت 80 تومان زیر قیمت تمام شده تولید یک کیلوگرم شیر خام است و دامداران در حال ضرر دادن هستند.
وی در عین حال گفت: دامداران برای نشان دادن حسن نیت خود در قبال مصرف کنندگان حاضر شده‌اند به ازای دریافت نهاده با قیمت دولتی شیر خام خود را به کارخانجات تولید فرآورده‌های لبنی تحویل دهند اما متاسفانه دامداران تا کنون با وجود تحویل شیر خام خود با قیمت 930 تومان هنوز موفق به دریافت نهاده با قیمت دولتی از شرکت پشتیبانی امور دام نشدند.
مقدسی افزود: بر این اساس، قرار است فردا دومین جلسه خود را با مفتح قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور سامان دادن به وضعیت فعلی برگزار کنیم.
وی با ابراز امیدواری از اینکه جلسه مذکور مثمرثمر بوده و شرکت پشتیبانی امور دام به تعهدات خود عمل نماید، ‌گفت:‌ در صورتی که شرکت پشتیبانی امور دام همچنان به تعهدات خود در قبال دامداران عمل نکند، تولید کنندگان این بخش از ارایه عرضه شیر خام با قیمت 960 تومان هم خودداری خواهد کرد.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com