فرد خاصی بصورت انحصاری زمان واردات نهاده ها را تعیین می کند

فرد خاصی بصورت انحصاری زمان واردات نهاده ها را تعیین می کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: به دلیل اینکه در زمینه تامین نهاده‌ها با انحصار مواجه هستیم یک فرد تصمیم گیری می‌کند که واردات نهاده به موقع یا با تاخیر صورت بگیرد.
عباس پاپی‌زاده بالنگان عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص واردات نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور، گفت: در زمینه تامین نهاده‌های دامی اگر عملکرد مناسبی داشتتیم حدودا 40 درصد قیمت تمام شده محصولات کاهش پیدا می‌کرد، سیستم بانکی کشور برای تامین نهاده‌های دامی دچار غافل گیری شد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 89 هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت انتظار این بود که قیمت‌ها در بازار جهش داشته باشد اما به دلیل اینکه از قبل برنامه‌ریزی شده بود و کالا به میزان کافی در کشور وجود داشت شاهد تنش در بازار نبودیم، تصریح کرد: در سال 89 تنها با بانک یک امکان انجام مبادلات بانکی وجود داشت اما درحال حاضر شرایط مناسب‌تری وجود دارد و می‌توانیم با بانک‌های بیشتری فعالیت کنیم.

بانک‌ها در تامین ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی تاخیر 3 ماهه داشتند
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک‌ها به موقع ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور را تامین نکرد و همین مسئله باعث شد تا حدودا 3 ماه تاخیر داشته باشیم، ادامه داد: مرغداران باید هر 45 روز یک بار محصول تولیدی خود را وارد بازار کنند به واسطه تاخیر بانک‌ها در تامین ارز مورد نیاز واردات نهاده‌ها دو دوره تولید مرغ آسیب دید و با کاهش در بازار مواجه شدیم.
فرد خاصی بصورت انحصاری زمان واردات نهاده ها را تعیین می کند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: به دلیل اینکه در زمینه تامین نهاده‌ها با انحصار مواجه هستیم یک فرد تصمیم گیری می‌کند که واردات نهاده به موقع یا با تاخیر صورت بگیرد.
  • بازار نهاده‌های دامی در انحصار فردی است که در همه دولت نیز حضور داشته
  • پاپی‌زاده با بیان اینکه بازار نهاده‌های دامی در انحصار فردی است که در همه دولت نیز حضور داشته، تصریح کرد: به دلیل اینکه در زمینه تامین نهاده‌ها با انحصار مواجه هستیم یک فرد تصمیم گیری می‌کند که واردات نهاده به موقع یا با تاخیر صورت بگیرد، تنظیم بازار تحت تاثیر تاخیر در تامین نهاده است.

    سود انحصار گران از ایجاد کمبود کاذب در بازار
    عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: با ایجاد کمبود در بازار نهاده دامی قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا انحصارگران سود کلانی را به دست بیاورند.
     
    نظرات شما
    •  

      سیدمجتبی رضائی دلیجانی گفت : ۹۷/۱۲/۰۷

      سلام متاسفانه نه مجلس ونه دولت حریف این شخص نمیشوند چون خودشان ازاو سهم میبرند وگرنه این کار رادست چندنفرتحصیل کرده ونخبه انقلابی بدهند مثل اب خوردن مشکل راحل میکنند دیگربس است تاحالا میلیاردها خورده وبرده بگذارید افراددیگروارداین کارزارشوند

      پاسخ...
    نظر خود را ثبت نمایید
    • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
    • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
    • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
    • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
    Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com