فارم مرغ تخمگذار در ابوظبی به سبک اروپایی

فارم مرغ تخمگذار در ابوظبی به سبک اروپایی
اگر چه نگهداری و پرورش طیور در شرایط سخت و صعب آب و هوایی خاورمیانه کار آسانی نیست اما مرغداری "العین" در ابوظبی این شرایط را به خوبی مدیریت می کند . 
منطقۀ خاورمیانه از نظر بازار تخم مرغ بسیار حائز اهمیت است و تولیدکنندگان برجستۀ تخم مرغ جهان تقاضای بالای این منطقه را تأمین می کنند . کمپانی "العین" در ابوظبی و در نزدیکی شهر "العین" واقع است و علاوه بر فارم تخمگذار شامل فارم مرغ گوشتی و لبنیات هم هست . 
آقای Renier Jooste مدیر فنی "العین" اذعان دارد : "در فارم تخمگذار، و در هر کدام از 5 دورۀ پرورش در طول سال ما در حدود 290 هزار مرغ نژاد Hisex نگه می داریم . به این ترتیب ما قادر خواهیم بود به مشتریان خود در امارات متحده به طور مرتب عرضه داشته باشیم . هیچ تولیدی صادر نمی گردد و تمامی تولیدات به مصرف داخلی می رسد."
آقای Jooste افزود : "فارم های نگهداری طیور با سنین متفاوت در این منطقه بسیار رایج و معمول است در نتیجه شیوع بیماری در میان آنها هم زیاد است . مسلماً ما طیور را در مقابل بیماری هایی مثل IB ، ND ، AI واکسینه می کنیم با اینحال ضمن آنکه آمار تولید رضایت بخش است میزان مرگ و میر در میان طیور نیز بالاست ."
در طول تابستان ، دما به بالای 40 درجۀ سانتیگراد می رسد و در نتیجه با پیاده کردن سیاست های مدیریتی مناسب شرایط نگهداری ایده آلی برای طیور بایستی فراهم گردد.
"ما طیور تخمگذارمان را در 6 بخش تولید و 2 بخش پرورش نگه می داریم که 5 تای آنها اخیراً با کمک کمپانی Salmet بازسازی شده اند . اگرچه در حفظ و نگهداری تجهیزات کوشا بوده ایم اما آب سخت چاه ها پوسیدگی هایی را باعث شده بود که بازسازی شد . اکنون با دسترسی به آب شیرین شهری مشکل پوسیدگی نیز برطرف شده و با تجدید قفس های مرغداری با قفس های بسیار باکیفیت Salmet قطعا مقاومت قفس ها در برابر شرایط سخت به ویژه شرجی و رطوبت بالای تابستان بیشتر خواهد بود . این مسأله در خصوص سیستم تهویۀ Hotraco و سیستم های خنک سازی Munters نیز صدق می کند."
آقای Jooste عنوان کرد : "انتظار نمی رود یک مرغداری با سبک کاملاً اروپایی در این گوشۀ دنیا یافت شود اما در تجهیزات مدرن شدۀ ما این امر کاملاً به چشم می خورد . انتخاب قفس ها شدیداً متأثر از این بود که قفس های کلونی شرایط بهتری برای مرغ های تخمگذار فراهم می آورد . قفس ها وسیع تر و مرتفع تر هستند که بالطبع تهویۀ بهتری هم برای طیور فراهم می آورد. به طور متوسط به ازای هر مرغ 600 سانتیمتر مربع در کف فضا وجود دارد . در هر قفس کلونی 22 مرغ تخمگذار نگهداری می شود که فضای کافی برای تحرک برای آنها وجود دارد . 
آقای "عباس محمود عثمان" مدیر تولید مرغ تخمگذار اذعان داشت : "تمامی بخش های تولیدی به مرکز درجه بندی و بسته بندی تخم مرغ مرتبط هستند . یک جفت ماشین آلات قدیمی Moba با 33 سال قدمت داریم که هنوز هم  به خوبی کار می کنند. در واقع این نمایانگر سیاست ماست که همه چیز را در بهترین وضعیت نگه داریم و تمام تلاش خود را می کنیم تا بهترین نتیجه عایدمان شود، این واقعیت "العین" است . " 


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com