عید قربان، مردم جهت کشتار دام به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند

عید قربان، مردم جهت کشتار دام به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند
رئیس شبکه دامپزشکی بردسکن گفت: جهت رعایت موارد بهداشتی و نیز با توجه به لزوم بررسی دام قبل از کشتار برای اطمینان از سلامت آن، مردم از کشتار دام در منازل خودداری و جهت ذبح دام به کشتارگاه مراجعه کنند.
صدیقی بیان کرد: همه ساله در روز عید قربان، مردم طبق سنت حسنه اسلامی اقدام به ذبح دام و تقسیم گوشت آن بین آشنایان، همسایگان و شهروندان میکنند و با توجه به وجود برخی بیماری ها مخصوصا بیماری های مشترک بین انسان و دام  لازم است دامی که قرار است ذبح شود از نظر وجود بیماری چه قبل و چه بعد از کشتار مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر شبکه دامپزشکی بردسکن گفت: کشتار دام در معابر ممنوع بوده و با متخلفین طبق قوانین برخورد خواهد شد.
 
صدیقی ابراز داشت: شبکه دامپزشکی بردسکن با حضور پنج اکیپ در روز عید قربان آماده خدمت رسانی به مردم  است و کارشناسان این شبکه با نظارت کامل بر ذبح دام  ها تمامی موارد چه قبل و چه بعد از کشتار دام را کنترل خواهند کرد.
وی تاکید کرد: مردم از مصرف گوشت قرمز به صورت گرم خودداری کنند و گوشت را به مدت 24 ساعت در دمای یخچال (4 درجه بالای صفر) نگهداری و بعد مصرف کنند.
در پایان صدیقی اعلام کرد: یکی از مهمترین بیماریها در مورد مصارف گوشت قرمز، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که بحمدالله تاکنون هیچگونه اثری از وجود این بیماری در منطقه بردسکن مشاهده نشده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com