عواملی که نرخ لبنیات را افزایش داد

عواملی که نرخ لبنیات را افزایش داد
درتعطیلات نوروز صنایع لبنی برای جا نماندن از قافله گرانی‌ها اقدام به افزایش قیمت برخی محصولات لبنی نمودند که این امر گلایه شدید خانوار‌ها از تنظیم بازار شب عید را به همراه داشت.
بررسی‌ها در بازار بیانگر آن است که نرخ لبنیات بدون سر و صدا در حال گران شدن است و این درحالی است که هیچ از یک کارخانه‌های لبنی نه تنها مجوزی برای افزایش قیمت محصولات خود دریافت نکرده اند بلکه نرخ خرید شیر خام از دامداران به عنوان ماده اولیه تولید را افزایش نداده اند.
محمد رضا ملاصالحی مدیر کل مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص گلایه مندی‌های مردم از افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار اظهار داشت: با وجود آنکه شیر خام ۷۰ درصد هزینه‌های تولید را تشکیل می‌دهد طی دو سال اخیر نه تنها نرخ خرید آن از دامداران افزایش نیافته بلکه روند کاهشی نیز به خود گرفته است.
وی افزود: با وجود افزایش ۲۰۰ تومانی شیر و سایر فراورده‌ها به همین تناسب در تعطیلات نوروز گلایه مندی مصرف کنندگان و دامداران به حق است.
ملاصالحی تصریح کرد: از آنجایی که ابزارهای مربوطه در زمینه برخورد با متخلفان در اختیار سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است، ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

افزایش تقاضا ، عامل اصلی گرانی قیمت
همچنین محمد رضا اسماعیلی مدیر عامل سابق اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: در تعطیلات نوروز برخی برندهای معروف لبنی که تقاضای بیشتری برای خرید محصولات آن‌ها وجود دارد اقدام به افزایش محصولات خود نموده اند.
وی افزود: علی رغم افزایش هزینه‌های حمل و نقل، حقوق و دستمزد از اواخر ماه مجوزی مبنی بر گرانی قیمت محصولات از سوی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده صادر نشد که با این وجود صنایع متخلف خود باید پاسخگو باشند.
اسماعیلی با بیان اینکه توجه مردم به برندهای خاص افزایش قیمت محصولات را به همراه دارد، گفت: با وجود آنکه تفاوتی میان محصولات لبنی با برندهای مختلف نیست از این رو خانوار‌ها برای جلوگیری از سودجویی این کارخانه‌ها لازم است که خرید خود را از سایر برند‌ها انجام دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com