عملیات تست سل و بروسلوز در مجتمع کشت و صنعت دشت خرمدره انجام شد

عملیات تست سل و بروسلوز در مجتمع کشت و صنعت دشت خرمدره انجام شد
حمد فاتح مرادی افزود: پیشگیری و کنترل بیماری های قابل انتقال از حیوان به انسان یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی است.
وی اظهار کرد: از شش هزار و 800 راس دام سنگین' گاو' مجتمع کشت و صنعت دشت خرمدره، عملیات تست سل از شش هزار و 60 راس دام انجام شد.
رییس دامپزشکی شهرستان خرمدره گفت: عملیات تست بروسلوز 'تب مالت نیز بر روی چهار هزار و 300 راس دام سنگین انجام شد که مورد مثبتی از این بیماری مشاهده نشد.
مرادی ادامه داد: دام های سنگین بالای سه ماه عمر تحت پوشش تست سل و دام های بالای 18 ماه غمر نیز تحت پوشش تست بروسلوز در این مجتمع قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: بیماری سل و بروسلوز بیماری مشترک بین انسان و دام است که علاوه بر کاهش تولید، ضرر و زیان اقتصادی فراوانی را به دامداران وارد می کند.
رییس دامپزشکی شهرستان خرمدره گفت: بیماری بروسلوز از طریق واکسیناسیون دام ها قابل پیشگیری است.
مرادی اظهارکرد: در رابطه با بیماری سل نیز با انجام تست توبرکولیناسیون نسبت به شناسایی دام های آلوده به این بیماری اقدام و در صورت مثبت بودن این تست ها دام مبتلا از گله حذف می شود.
وی یادآورشد: این عملیات تخصصی در گاوداری کشت و صنعت خرمدره سالانه دو دفعه انجام می شود.
رییس اداره دامپزشکی شهرستان خرمدره گفت: فاز اول عملیات تست سل و بروسلوز در مجتمع کشت و صنعت دشت خرمدره مرداد امسال انجام شد و فاز دوم آن دوم بهمن امسال انجام خواهد شد.
این مجتمع با شش هزار و 800 راس دام سنگین نقش تاثیرگذاری در تولید مواد لبنی و گوشت قرمز دارد و به همین دلیل نیز اجرای عملیات تست سل و بروسلوز نیز تاثیر گذار و بسیار حیاتی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com