عملکرد ضعیف پشتیبانی امور دام، بازار را بحرانی کرد

عملکرد ضعیف پشتیبانی امور دام، بازار را بحرانی کرد
وزارت جهاد کشاورزی باید الحاق بخش‌هایی از این وزارتخانه را که در گذشته جدا شده است، در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.
نایب‌رئیس سابق کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم الحاق مجدد بخش‌هایی که از وزارت جهاد جدا شده‌اند، گفت: بازگرداندن بخش‌هایی که در گذشته از وزارت جهاد جدا شده‌اند به زیرمجموعه این وزارتخانه، حیاتی است.
کاظم فرهمند با اشاره به بخش‌های بازرگانی و صادرات و وارداتی که از وزارت جهاد منفصل شده‌اند، افزود: ازجمله این بخش‌ها باید به شرکت پشتیبانی امور دام اشاره کرد که قبلاً جزو زیرمجموعه وزارت جهاد بود و عملکرد بسیار خوبی داشت.
وی خاطرنشان کرد: با الحاق این وزارتخانه به وزارت بازرگانی یا همان صنعت و تجارت، عملکرد ضعیف شرکت پشتیبانی امور دام مشکلات متعددی را در نظام تنظیم بازار کشور ایجاد کرده است.
این کارشناس کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی امور دام زمانی که تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی بود عملکرد به مراتب بهتری از حال حاضر داشت، ادامه داد: در ان دوران تولید سر و سامان داشت و هیچ بحرانی در بازار وجود نداشت.
فرهمند در ادامه تولید مرغ را در حال حاضر رضایت بخش ندانست و تصریح کرد: مهمترین مسئله امروز ما حمایت از تولید است، در صورتی که از تولید حمایت نشود در اینده کشور با مشکل مواجه خواهد شد.
وی یادآور شد: مجموعه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند مثل شرکت پشتیبانی امور دام باید همگی به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شوند تا با نظارت این وزارتخانه، چالش‌های بخش تولید برطر ف شود.
فرهمند در پایان به لزوم بازگشت شرکت پشتیبانی امور دام به زیرمجموعه وزارت جهاد تأکید کرد و اظهار داشت: چالش‌های تولید در این بخش افزایش یافته است که باید با کمک وزارت جهاد  برطرف شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com