علت مخالفت اتحادیه میهن برای حک قیمت روی تخم مرغ

علت مخالفت اتحادیه میهن برای حک قیمت روی تخم مرغ
آقای دکتر سید فرزاد طلاکش، دبیر انجمن صنفی تخم مرغ شناسنامه دار و دبیر ستاد کشاورزی ترویج مصرف تخم مرغ، در مصاحبه با برنامه تصویری "آنتن"  در خصوص نظر اتحادیه میهن در مورد عدم درج قیمت بر روی تخم مرغ گفت: «با توجه به تجربه عملی ما، حک قیمت روی تخم مرغ بسیار مفید است.»
وی گفت: «هم معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی، هم دفتر تنظیم بازار وزارت و هم سازمان حمایت، از این طرح استقبال کردند اما طبق توافقنامه صورت گرفته ، اتحادیه میهن، وظیفه تنظیم بازار را برعهده دارد.»
وی در ادامه افزود: «پیشنهاد ما این بود که این کار در 7 استان به صورت آزمایشی انجام شود اما اتحادیه میهن در صورتی موافق است که این کار در کل کشور انجام شود و از نظر ما این کار به هیچ عنوان علمی و صحیح نیست و هر طرح آزمایشی باید ابتدا به صورت نمونه ای انجام شود نه به صورت کلی.»
آقای طلاکش ادامه داد: «این کار در سال 93 به صورت آزمایشی در تهران انجام شد و نتایج آن، مثبت و موفقیت آمیز بود. زیرا بعد از یک ماه از اجرای آن، در زمان بالا رفتن 800 تومانی قیمت تخم مرغ در بازار، قیمت مصرف کننده ثابت ماند که این همان هدف اصلی ما بود. یعنی ثبات قیمت برای مصرف کننده. اما اکنون بازار تخم مرغ بازاری شناور است. »
وی گفت: «گاهی قیمت تخم مرغ در درب مرغداری 100 تومان افزایش می یابد اما این افزایش قیمت برای مصرف کننده 400 تومان است که این موجب شناور شدن بازار می شود که درج قیمت بر روی تخم مرغ مانع این افزایش می شود»
وی در پایان گفت: «نگرانی اتحادیه میهن این است که اگر مثلا آنفلوآنزا در کشور اتفاق بیفتد و قیمت بالا برود، نتوان قیمت حک شده روی تخم مرغ را عوض کرد. تنظیم بازار محدوده ای را برای قیمت تخم مرغ گذاشته و نمی توان قیمت مصرف کننده را زیاد تغییر داد. علت اصلی عدم توافق اتحادیه میهن همین موضوع است. البته اگر بخش تولید از مصرف کننده جدا شود، قیمت تولید گاهی می تواند در شرایط خاص بالا برود و این امر می تواند نگرانی اتحادیه میهن را رفع کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com