علت افزایش قیمت مرغ چیست؟

علت افزایش قیمت مرغ چیست؟
کارشناسان معتقدند نوسانات قیمت مرغ در بازار ناشی از عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح است.
مهدی یوسف خانی رییس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی در خصوص افزایش قیمت مرغ قیمت تصریح کرد :قیمت هر کیلو مرغ ازاوایل سال ، هزار تا 2 هزار تومان افزایش پیدا کرده و امروز و روز گذشته در میادین میوه و تره بار کشور حدود7 هزار تومان بوده است .
وی افزود:بخشی از نیاز شهر تهران به مرغ از استان های دیگر تامین می شود و معمولا با قیمت هر کیلو 7300 و 7400 در مغازه ها به فروش می رسد، یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت این محصول در کشور نابسامانی سیستم توزیع است که در برخی موارد مشکل ساز می شود.
یوسف خانی تصریح کرد : در چند ماه گذشته عرضه مرغ در بازار زیاد وقیمت آن کم بوده که ضرر تولیدکننده را به همراه داشته است؛ قیمت 5هزار و 800 تومانی برای این محصول نرخ متعادلی نیست و البته قیمت8هزارتومانی نیز بسیار بالاست؛در واقع قیمت مرغ باید در کشور به اندازه ای باشد تا تولید کننده و مصرف کننده با مشکل رو به رو نشوند .
در همین رابطه خسرو فروغان،رییس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق ایران نیز گفت: در واقع میتوان علت اصلی افزایش قیمت مرغ را عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح دانست ؛ قیمت واقعی این محصول در کشور 7500 تومان است و درهر شهر این قیمت با 100 تومان تغییر در نوسان است .
وی ادامه داد:مرغ جزء کالاهای حساس محسوب می شود و تقاضا نیز در بازار  مدام در حال تغییر است ، تولیدکنندگان در برخی از شهرهای کشور با سود کمتر و در برخی شهرها با سود بیشتر محصولات خود را به فروش می رسانند که البته میتوان گفت طی ماه های اخیر بیشتر تولید کننده ها دچار زیان شده اند .
فروغان همچنین اذعان داشت : زمانیکه تولید مرغ در کشور کاهش یابد قیمت  نیز روندصعودی را در پیش می گیرد و اگر در این شرایط  هر تولیدکننده و یا مغازه دار با نرخ دلخواه مرغ را به فروش برساند نظم و تعادل بازار ازبین می رود .
 
نظرات شما
  •  

    رضا گفت : ۹۵/۰۵/۰۷

    امیدوارم ایندفعه باز اینقدر ارزونش نکنن که من مرغدار بیچاره به خاک سیاه که نشستم بدبخت تر بشم.البته امید الکیه.چیزی که تو این مملکت سخت پیدا میشه تدبیرو مدیریته

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۵/۰۵/۱۰

    ظاهرا رییس اتحادیه ما کاری به تولید کننده نداره فقط حرف مصرف کننده رو میزنه آقای یوسف خانی برادر من ذرت شده 1000 تومان یعنی 45 درصد افزایش قیمت جوجه شده 2300 یعنی 60 درصد افزایش قیمت بعد شما از گرونی مرغ حرف میزنی ؟ نسبت به افزاش قیمت نهاده ها و مواد اولیه دیگه سودی برای ما مرغدارا ایجاد نشده تازه ما که مدت میخریم فقط بهره بیشتر میدیم سری بعد هم بسنج و تعریف کن

    پاسخ...
  •  

    بهلول گفت : ۹۵/۰۵/۱۱

    با سلام
    مافیای جوجه(60%) وذرت(45%) با خیال راحت قیمت وببرند بالا،دولت در حمایت از اونها قیمت مرغ تولید شده راخیلی راحت بالاتر اعلام میکند ،ولی حیف، قیمت گوشت مرغ تو بازار تابع حرف دولت نیست که مثلاگفته قیمت عرف مرغ با توجه به افزایش نهاده ها7800تومان می باشد وتابع عرضه وتقاضاست و ممنونم که واردات جوجه وتخم نطفه دار را آزاد نمیکنید.اجرتون افزون

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۵/۱۱

    کی این ..... را رییس اتحادیه کرده؟ این حتما از طریق رانت و پارتی پازی به این مسئولیت رسیده، این آقا اصلا جز ضرر برای تولید جیز قابل عرضه ای نداره، بهتره امثال این هم شرشون رو کم کنند وگرنه برای تولید و نهایتا ملت مضرند

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com