دبیر انجمن صنفی مرغداران:
علت اصلی کمبود گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی

علت اصلی کمبود گوشت مرغ در آذربایجان‌غربی
دبیر انجمن صنفی مرغداران آذربایجان‌غربی با اشاره به کمبود گوشت مرغ در این استان گفت: یکی از دلایل اصلی این کمبود کاهش جوجه ریزی به خاطر بیماری نیوکاسل در استان است.

بهنام حکیمی افزود: در ۲ ماه گذشته با شیوع بیماری نیوکاسل، جوجه ریزی در مرغداری های استان کاهش یافت و این امر به تدریج منجر به عدم تعادل در بازار عرضه و تقاضای گوشت مرغ شد.

وی افزود: همچنین کمبود جوجه یک روزه ‌و گرانی شدید آن به عامل دیگری در ایجاد بی‌ثباتی در بازار مرغ در استان بدل شده‌است.
دبیر انجمن صنفی مرغداران آذربایجان غربی ادامه داد: این درحالی است که افزایش قیمت جوجه به ۱۰۰ هزار ریال و بالاتر با توجه به اینکه نرخ مصوب آن که ۴۲ هزار ریال بود، موجب شد که مرغداری‌ها از جوجه ریزی خودداری کنند و این امر هم به بروز مشکل در شرایط فعلی بازار منجر شده‌است.

از چند روز پیش با کاهش مرغ در بازار قیمت هر کیلوگرم آن به بالاتر از نرخ مصوب ۳۱۰ هزار ریال به ۳۷۰ تا ۴۰۰ هزار ریال افزایش یافته است. ‌
بنا به اظهار مسوولان امر، روزانه ۲۴۰ تن گوشت مرغ در آذربایجان غربی مصرف می‌شود که در روزهای گذشته برای تامین این نیاز، گوشت مرغ منجمد از کشور ترکیه وارد بازار مصرف شده است.

در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۶ میلیون قطعه مرغ فعالیت می کنند و در حالی که آذربایجان غربی جزو استان های مطرح و شاخص در صنعت طیور است از چند روز پیش در بحث تامین و توزیع گوشت مرغ با مشکلات متفاوتی مواجه است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com