عضو کمیسیون کشاورزی: دولت بساط واسطه گران مرغ را برچیند

عضو کمیسیون کشاورزی: دولت بساط واسطه گران مرغ را برچیند
سایه سنگین دلالان و واسطه ها از یکسو و قیمت پایین خرید مرغ از تولیدکنندگان، زنگ خطر حذف و تعطیلی بسیاری از واحدهای مرغداری کشور را از چرخه تولید به صدا در آورده است.
در حالی این روز ها قیمت مرغ در بازار بالا کشیده که بسیاری از مرغداری های کشور در آستانه تعطیلی قرار دارند.
وجود مشکلات فراوان شامل پایین بودن قیمت خرید، افزایش قیمت نهاده ها، بدهی های بانکی، حمایت نکردن و غیره سبب شده تا این روزها مرغداریهای کشور حال و روز خوبی نداشته باشند، هر چند حال بد مرغداری ها بر مردم هم تاثیر گذاشته و این امر موجب  ناراضی شهروندان نیز شده است.
با این حال افزایش قیمت مرغ توسط مافیای مرغ در حالی ست که قرار بود به واسطه اجرای طرح های دولتی دست دلالان از بازار کنار گذاشته شده و قیمت مرغ منطقی می‌شود اما همچنان دلالان بازار مرغ را جولان می دهند.

دلالان بازار مرغ را آشفته کردند
عضوکمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دلالان بازار مرغ را آشفته کردند،گفت: مواد اولیه تولید باید با نرخ بهینه بدست مرغدار برسد و در مقابل با ورود تعزیرات بساط فعالیت دلالان برچیده شود.
هدایت الله  میرمرادزهی درگفت وگو با یکی از رسانه ها درباره متضرر شدن مرغداران  در کشور، گفت:دلالان  نرخ  مرغ  را دچار عدم تعادل می کنند، بنابراین  باید با کنترل، نرخی  برای مرغ در بازار حاکم شود که بازار تولید و مصرف  مرغ  در شرایط  بهینه  قرار گیرد  و این درحالی است که دولت باید با هماهنگی دستگاهی همچون تعزیرات  بساط فعالیت واسطه گران  را برچیند.
نماینده مردم  سراوان ،سیب وسوران ،مهرستان در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  مرغ  بازار مصرف معینی دارد  و به همین علت نیازی  به خرید تضمینی احساس  نمی شود، ادامه داد: نرخ خرید تضمینی باید  برای کالاهایی درنظر گرفته می شود که در بازار  مشتری ندارد، اما مرغ جزو کالاهایی است که در بازار مشتری خود را دارد  و از همین رو  باید با بهای توافقی به فروش برود، اما در این راستا مواد اولیه تولید مرغ با در نظرگرفتن هزینه های تولید در اختیار مرغدار قرار گیرد.

دولت با هماهنگی تعزیرات بساط واسطه گران را برچیند
 وی با بیان اینکه میزان تولید مرغ در کشور مشخص است، یادآورشد: نرخ غیرواقعی که در بازار آشفته تعیین می شود غیرقانونی است، اما نرخی که بر طبق هزینه تولید منطقی تعیین شود می تواند وضعیت  مرغدار را سرو سامان  ببخشد.
 میرمرادزهی،ادامه داد: بدیهی است که تولید مرغ زمانی می تواند برای مرغدار برآرود تولید اقتصادی داشته باشد که درگام نخست مواد اولیه تولید مرغ را با درنظرگرفتن هزینه های جاری تولید دراختیار مرغدار قرار بگیرد .
عضوکمیسیون کشاورزی ،آب و منابع  طبیعی مجلس، یادآورشد: خرید تضمینی آخرین اهرم خرید محصول دربازار به شمارمی آید، زیرا مرغ کالای است که بازار مصرفی  مناسبی دارد، بنابراین  نرخ تضمینی زمانی تعیین می شود، محصول بازار مصرفی ندارد اما مرغ جز کالاهای است که بازار مصرفی خود را دارا است.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار کرد گفت : ۹۵/۰۲/۱۱

    برادر گرامی این مسولین خودشون دلال ودلال پرورند. دوسال است با این کاراشون مرغدار بدبخت به خاک سیاه نشوند چرا چون واردات به صرفه تر چون...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com