عضو اتاق بازرگانی اهواز: عراقی ها خواستار مرغ زنده ایرانی هستند

عضو اتاق بازرگانی اهواز: عراقی ها خواستار مرغ زنده ایرانی هستند
عضو اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی اهواز گفت:در حالی که مسئولان عراقی خواستار صدور مرغ زنده از ایران به عراق هستند مسئولان مربوطه در داخل مانع صادرات می شوند.
سیدسلطان حسینی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تقاضای گوشت مرغ و تخم مرغ از سوی کشور عراق زیاد شده اما مسئولان کشور ما حساسیت بسیار به خرج می دهند و مانع صادرات گسترده به این کشور هستند.
وی افزود: با توجه به تقاضای شدید کشور عراق نسبت به وارد کردن گوشت مرغ و تخم مرغ مسئولان ما نگران هشدارهای بهداشت جهانی هستند و از این رو در صادرات مرغ زنده به کشور عراق ممانعت می کنند.
حسینی گفت: این در حالی است که کشور مقصد مشکلی با این موضوع ندارد و خواستار ورود مرغ زنده است و مانعی از جانب کشور واردکننده وجود ندارد.
مسئول کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت اهواز بیان کرد: همچنین صادرات تیرآهن و میلگرد به کشور عراق افزایش یافت که دلیل آن تحرک در ساخت و ساز، به ویژه در مناطق جنوبی کشور عراق است.
وی در خصوص صادرات گوشت به کشورهای دیگر نیز گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس ترجیح می دهند که گوشت خود را از کشورهای برزیل و استرالیا وارد کنند زیرا برای آنها از نظر قیمت به صرفه تر است.
حسینی ادامه داد: ما برنامه مدون صادراتی نداریم و یکی از دلایل نوسانات در این امر نداشتن نظم در صادرات و برنامه ریزی صادرات است.
بیش از یک چهارم صادرات کشور ما به عراق از خوزستان است.
در سال میلادی گذشته بیش از یک میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات از مرزهای شلمچه و چذابه و مرزهای دریایی به کشور عراق انجام شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com