عرضه ۱۰۰ تن مرغ منجمد در کرمانشاه برای تنظیم بازار

عرضه ۱۰۰ تن مرغ منجمد در کرمانشاه برای تنظیم بازار
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به منظور متعادل کردن قیمت بازار گوشت مرغ حدود ۱۰۰ تن مرغ منجمد در سطح استان عرضه شده است.
بهرام خانی در جلسه کارگروه کارشناسی ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه، اظهار داشت: مرغ از جمله محصولاتی است که بیشتر سر سفره مردم مشاهده می‌شود، زیرا قیمت گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز کمتر بوده و تمایل مردم به مصرف آن بیشتر است.
وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در ماه اخیر  تصریح کرد: عدم تعادل عرضه و تقاضای مرغ، قیمت نهاده ها مثل ذرت، کنجاله سویا، افزایش قیمت جوجه‌ریزی و قرار گرفتن در اعیاد قربان و غدیر باعث افزایش افزایش  قیمت مرغ در استان شده است.
وی گفت: به منظور متعادل کردن قیمت بازار گوشت مرغ حدود ۱۰۰ تن مرغ منجمد در سطح استان عرضه شده که تاکنون ۱۷ تن آن توسط مردم خریداری شده است.
خانی افزود: گوشت مرغ منجمد کیفیت بالایی دارد و برای افزایش میزان خرید مردم نیازمند فرهنگ سازی بوده و باید این محصول را به جامعه بیشتر معرفی کنیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بر حمایت از واحدهای تولید کننده‌ گوشت مرغ در استان کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: قیمت گوشت مرغ تولیدی باید مناسب با هزینه‌های تولید کننده باشد تا مرغداران استان دچار ضرر و زیان نگردند.
خانی با اشاره به اینکه اقدامات اساسی و تاثیرگذار می‌تواند ثبات قیمت گوشت مرغ  در استان کرمانشاه را در پی داشته باشد، افزود: باید با مشورت و کار کارشناسی قیمت گوشت مرغ هم برای مصرف کننده و هم تولیدکننده به صرفه باشد.
وی گوشت مرغ تولیدی استان کرمانشاه را با کیفیت دانسته و افزود: سال گذشته ما توانستیم در استان مرغ بدون استفاده از آنتی بیوتیک را تولید و روانه بازار مصرف کنیم که محصولی سالم است.
خانی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا باعث نوسان قیمت گوشت مرغ در بازار می‌شود، تصریح کرد: باید با متعادل کردن عرضه و تقاضا در بازار مصرف، قیمت گوشت مرغ به رقم مناسبی برسد.
 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: پیش بینی شده تولید گوشت مرغ در استان کرمانشاه در سال جاری به حدود ۶۵ هزار تن برسد که بیشتر از نیاز استان بوده و می‌تواند علاوه بر تامین نیاز استان، به سایر استانها هم عرضه شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com