عرضه و تقاضا،قیمت مرغ را تعیین می‌کند

عرضه و تقاضا،قیمت مرغ را تعیین می‌کند
نایب‌ رئیس اتحادیه مرغ،تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضا قیمت مرغ را تعیین می‌کند.
سیدناصر موسوی اظهار کرد:در حال حاضر قیمت مرغ گرم در استان به ازای هر کیلوگرم 12 هزار تومان است و در روزهای گذشته به حدود 10 هزار تومان نیز رسیده بود و در حال حاضر قیمت در بازار توسط عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
این مسئول ادامه داد: بر اساس کارشناسی‌های انجام ‌شده توسط دولت،قیمت مرغ‌ گرم برای مصرف‌کننده حدود 13 هزار تومان پیش‌بینی شده تا مرغ‌داران با مشکل مواجه نشوند و تولید مرغ گرم صرفه اقتصادی داشته باشد.
وی افزود:در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده حدود 7500 تا 8000 تومان است و از شهروندان انتظار می‌رود که همواره اقلام پروتئینی را از واحد صنفی دارای پروانه کسب و یخچال نگه‌دارنده خریداری کنند تا مشکلی پیش نیاید.
موسوی تصریح کرد:حاشیه سود فعالان حوزه فروش مرغ و تخم‌مرغ‌فروشان در سال‌های قبل به ازای فروش هر کیلو مرغ 350 تومان بود که از ابتدای سال گذشته این مهم به 500 تومان به ازای هر کیلو فروش مرغ رسیده است.
نایب‌رئیس اتحادیه مرغ،تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان،یادآور شد:تولید گوشت مرغ در استان زنجان مازاد بر مصرف است و باید توجه داشت که زنجیره تولید گوشت مرغ گرم درزنجان،زنجیره کاملی است.
وی با اشاره به خرد و تمیز کردن مرغ گرم در واحدهای صنفی،خاطرنشان کرد: از نظر قانون دامپزشکی بسته‌بندی مرغ گرم باید توسط خود مصرف‌کننده پیش از مصرف باز شود تا مشکل آلودگی برای آن به وجود نیاید و برای انجام این مهم توسط واحدهای صنفی قانونی توسط اتحادیه وجود ندارد و اینکه هزینه‌ای بابت این مسئله پرداخت شود یا نه توافقی بین خریدار و فروشنده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com