عرضه روزانه ۱۰۰تن گوشت گوسفندی در تهران

عرضه روزانه ۱۰۰تن گوشت گوسفندی در تهران
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ تن گوشت تازه گوسفندی در تهران در حال عرضه است،گفت: سیستم های نظارتی باید با گران فروشان گوشت برخورد کنند.
حمید ورناصری درباره افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار و اینکه آیا حجم واردات این نوع گوشت به کشور کاهش یافته است؟، اظهارداشت: میزان واردات کاهش نیافته و واردات گوشت گوسفندی مانند گذشته در حال انجام است.
وی با بیان اینکه روزی حدود ۱۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی در تهران در غرفه های سازمان میادین، فروشگاه های زنجیره  ای، صنف قصابی و انجمن بسته بندی گوشت  در حال عرضه است، گفت: طبیعتا با توجه به خریدهای انفرادی و با توجه به قیمت گوسفند زنده ممکن است نرخ های متفاوتی در برخی مراکز عرضه وجود داشته باشد اما ملاک ما تامینی است که انجام می دهیم و قیمت ۳۳ هزار تومان عرضه می کنیم.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: شهروندان می تواند به شبکه توزیع گسترده ای که وجود دارد از جمله غرفه های سازمان میادین، فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های تحت پوشش انجمن بسته بندی گوشت و غیره مراجعه و محصول مورد نیاز خود را تامین کنند.
ورناصری ادامه داد: طبیعی است فروشگاهی نیز گوشت گوسفندی را با قیمت های متفاوتی توزیع کند که سیستم های نظارتی مانند تعزیرات و غیره باید ورود و برخورد قانونی کنند.
وی درباره اینکه گفته می شود کمبود دام و صادرات بیش از اندازه دلیل گرانی های اخیر است، گفت: برخی مسئولان متاسفانه با مصاحبه های غیرکارشناسی به افزایش کاذب قیمت دامن می زنند ضمن اینکه صنف اتحادیه گوشت گوسفندی به صورت روزانه گوشت تازه گوسفندی از ما می گیرد که مکلف است آن را کیلویی ۳۳ هزارتومان بفروشد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره اینکه آیا معتقد هستید هیچ کمبودی در این زمینه نداریم؟، افزود: ما بخشی از نیاز را در داخل کشور تامین می کنیم و به صورت روزانه ۱۰۰ تن گوشت وارد کشور و عرضه می شود، بنابراین روند مناسبی داریم ضمن اینکه اگر احساس شود نیاز به واردات بیشتری است حتما این کار را انجام خواهیم داد.
ورناصری ادامه داد: اما در این شرایط به دلیل سیاه بهاری که وجود دارد عرضه دام هم بیشتر خواهد بود و بنابراین این اعلام قیمت هایی که بدون مطالعات کارشناسی و بررسی های دقیق توسط برخی مسئولان انجام می شود، اقدام صحیحی نیست؛ اعداد و ارقام اعلام شده باید فنی، کارشناسی شده و متناسب با واقعیت باشد.
وی  تصریح کرد: وقتی همه شبکه های توزیع امکان دریافت گوشت گوسفندی و فروش آن را با قیمت هرکیلوگرم ۳۳ هزارتومان دارند، نمی توانند قیمت های کاذب اعلام کنند.
ورناصری با بیان اینکه ۱۰۰ تن گوشتی که روزانه در تهران توزیع می شود گوشت تازه گوسفندی است، گفت: این گوشت از استرالیا و کشورهای آسیا میانه وارد می شود و کیفیت بسیار بالایی دارد.  

 
نظرات شما
  •  

    محمدخالقی گفت : ۹۷/۰۲/۰۸

    باسلام واحترام
    متاسفانه آمارهای ارائه شده ازسوی مدیرعامل محترم پشتیبانی اموردام صحیح نمی باشد.
    بنظرمیرسدبخش عمده ای ازمسائل ومشکلات افزایش قیمت گوشت قرمز،ناشی ازعدم مطالعات بازار وآماری می باشد.
    متاسفانه هیچ وقت این شرکت نمی خواهد به واقعیات موجود در بازارکه ناشی از عرضه وتقاضااست،نگرش مثبت داشته باشد بلکه همیشه مواضع دستوری وانفعالی رااعمال می نماید.
    علیهذاچنانچه عرضه وتقاصا متعادل باشد،این شرایط پیش نمی آید که با گذشت بیش از دوسال،هنوزنتوانسته اندبربازار نطارت وآنرا تحت کنترل قراردهند.

    پاسخ...
  •  

    محمدخالقی گفت : ۹۷/۰۲/۰۹

    باسلام واحترام
    باطلاع میرسانم که متاسفانه آماروارقام ارائه شده از سوی مدیرعامل محترم شرکت پشتیبانی اموردام صحیح نیست.
    علت افزایش قیمت گوشت در بازار،عدم برابری عرضه وتقاضا است.
    اگرواقعا روزانه 100 تن گوشت گوسفندی وارد تهران شود، دلیلی ندارد که روز به روز قیمت گوشت داخلی افزایش یابد.
    مشکل در عدم ارائه آمار وارقام است که آنهم ناشی از سوء مدیریت مسئولین ذیربط در این حوزه می باشد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com