عرضه ارزان‌ترین گوشت قرمز کشور در کهگیلویه و بویراحمد

عرضه ارزان‌ترین گوشت قرمز کشور در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از عرضه ارزان‌ترین گوشت قرمز کشور در این استان خبر داد.
داریوش دیودیده در یاسوج با بیان این‌که همه مسئولان مرتبط با ذخایر استراتژیک در استان برای تأمین مایحتاج ضروری مردم همت می‌کنند، تصریح کرد: ما نیز در سازمان صنعت و تجارت استان از هرگونه تلاش برای افزودن به ذخایر استراتژیک دریغ نمی‌کنیم.
وی از ذخیره‌سازی 10 هزار تن شکر خام در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد که از این میزان 5 هزار تن شکر سفید تهیه می‌شود.
رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قیمت هر کیلوگرم شکر 18 هزار و 500 ریال بوده که این قیمت با توجه به ذخایر قابل قبول رو به کاهش است.
دیودیده در ادامه به میزان ذخیره‌سازی مرغ به عنوان یکی دیگر از اقلام مورد نیاز و استراتژیک در استان اشاره کرد و گفت: نیاز کهگیلویه و بویراحمد به گوشت مرغ سالانه 15 هزار و 148 تن بوده و تولید استان نیز 8 هزار و 100 تن است.
رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از ذخیره‌سازی 700 تن مرغ منجمد در استان خبر داد و بیان داشت: برای برطرف کردن نیاز استان این میزان تا پایان سال که شب عید را نیز به همراه دارد به میزان یک‌هزار و 200 تن خواهد رسید.
دیودیده از پیش‌بینی کاهش 4 هزار ریالی قیمت مرغ در بازار استان خبر داد و افزود: قیمت مرغ منجمد هر کیلوگرم در استان 74 هزار ریال بوده که با توجه به پیش‌بینی کاهش نرخ نهاده‌های دامی این میزان به 70 هزار ریال کاهش می‌یابد.
وی با بیان این‌که میزان تولید گوشت قرمز نسبت به مصرف آن در استان تفاوت زیادی دارد و تولید بسیار بیشتر از مصرف است، تصریح کرد: سالانه 13 هزار و 200 تن گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود در حالی که نیاز ما 7 هزار و 700 تن برآورد شده است.
دیودیده در همین خصوص از ذخیره‌سازی 300 تن گوشت قرمز برای نیاز شب عید استان گفت و افزود: اکنون به نسبت کشور ارزان‌ترین گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد عرضه می‌شود که مبلغ هر کیلوگرم 165 هزار ریال قیمت مناسبی در کشور به شمار می‌رود.
وی گریزی نیز به تولید و مصرف تخم‌مرغ در استان زد و گفت: 2 هزار و 200 تن تولید سالانه و 7 هزار و 245 تن نیز مصرف یکسال مردم استان در این خصوص است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com