عرضه 300 هزار راس گوسفند در استان تهران در روز عید قربان

عرضه 300 هزار راس گوسفند در استان تهران در روز عید قربان
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: امسال اکیپهای ثابت و سیار در سطح استان تهران مشغول فعالیت هستند.
دکتر داریوش جهان پیما افزود: همزمان با عید سعید قربان با همکاری شهرداری و وزارت بازرگانی 20 اکیپ ثابت و سیار در سطح استان فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی خاطرنشان کرد: امسال 270 دامپزشک و 150 تکنسین در در 156 مرکز مستقر هستند.
جهان پیما ادامه داد: برای هر منطقه حداقل یک مرکز بهداشتی که شامل دکتر دامپزشک، ناظر شرعی و تکنسین است، حضور دارند.
وی تصریح کرد: امسال همچنین دامهایی که در روز عید قربان در استان تهران ذبح می شوند، توسط دامهای عشایری تامین شده است که مراحل آزمایشهای بهداشتی در آن انجام شده است.
تهیه دام از مراکز بهداشتی کاهش بیماریهای مشترک را در بر دارد
این مقام مسئول یادآور شد: به دلیل احتمال انتقال بیماریهای مشترک به مردم توصیه می شود که دامهای خود را از مراکز عرضه تهیه کرده و در مکانهای پیش بینی شده ذبح کنند تا از شیوع بیماریها و آلودگیهای زیست محیطی جلوگیری شود.
جهان پیما تاکید کرد: از آنجایی که برخی از بیماریهای انگلی فاقد علائم است که حتی با پختن گوشت نیز از بین نمی رود، لازم است تا مردم نسبت به تهیه دامهای سالم و تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند.
کشتارگاههای صنعتی دام استان تهران در روز عید قربان باز است
معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران اظهار داشت: در روز عید قربان تمام کشتارگاههای صنعتی دام استان تهران فعال است و مردم می توانند پس از انتخاب دام در محل بهاربند کشتارگاهها گوشت خود را دریافت کنند.
وی در ادامه گفت: دامپزشکان در تمامی مراحل در صحنه حاضر خواهند بود و دام را قبل از کشتار و پس از آن مورد بازبینی قرار می دهند.
جهان پیما همچنین افزود: در سال گذشته نیز استقبال مردم برای تهیه دامهای خود در روز عید قربان از کشتارگاهها بی نظیر بود و امسال نیز توصیه می شود علاوه بر تهیه دام از محلهای پیش بینی شده توسط شهرداری و وزارت بازرگانی، مردم از کشتارگاههای صنعتی نیز استفاده کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com