عربستان سعودی: کاهش واردات طیور و افزایش تولیدات داخلی

عربستان سعودی: کاهش واردات طیور و افزایش تولیدات داخلی
بنا به گزارش بخش خدمات خارجی وزارت کشاورزی آمریکا، میزان کل تولید گوشت مرغ در عربستان سعودی در سال 2017 به میزان 4.4 درصد نسبت به تولید آن در سال 2016 افزایش خواهد یافت.
دلیل اصلی افزایش تولید مرغ گوشتی در سال 2016 و 2017، گسترش تولید سه تولیدکننده بزرگ مرغ عربستان یعنی الوطنیه، فقیه و المراعی است.
انتظار می رود که واردات گوشت مرغ تا حدودی کاهش یابد زیرا در نیمه دوم سال جاری میلادی قیمت صادرات برزیل افزایش می یابد و تولیدات داخلی گوشت مرغ نیز در عربستان افزایش می یابد.
برزیل دو دهه است که بزرگترین تامین کننده گوشت مرغ برای عربستان است. در سال 2015،  82 درصد واردات گوشت مرغ به عربستان از سوی برزیل بوده است. بعد از برزیل، فرانسه 15 درصد سهم بازار و آمریکا و آرژانتین 1 درصد صادرات به عربستان را به خود اختصاص داده اند.
بخش خدمات خارجی وزارت کشاورزی آمریکا همچنین پیش بینی کرد که صادرات گوشت مرغ عربستان در سال 2016 و 2017 بدون تغییر و به همان میزان 40 هزار مگاتن باقی بماند زیرا تقاضای داخلی بالا است و به ازای هر مگاتن صادرات،533 دلار مالیات به دولت داده می شود که دولت این مالیات را بجای یارانه های مختلفی قرار می دهد که تولید کنندگان گوشت مرغ از دولت دریافت می کنند. مالیات صادرات موجب شده است که گوشت مرغ عربستان در خارج از این کشور کمتر بتواند با دیگر تامین کننده ها رقابت کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com