عدم نگرانی برای تامین گوشت مرغ در ماه رمضان

عدم نگرانی برای تامین گوشت مرغ در ماه رمضان

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: با توجه به بالا بودن ظرفیت جوجه‌ریزی و همچنین بالاتر بودن میزان تولید از تقاضا و نیاز جامعه، جای هیچ نگرانی برای تامین گوشت مرغ مصرف‌کنندگان در ماه رمضان وجود ندارد و لازم است در این شرایط نگرانی تولیدکنندگان برای تولید و افزایش جوجه‌ریزی رفع شود.
 حسین مقدم‌نیا - در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به دلیل بالا بودن تقاضا در ماه رمضان رغبت و آمادگی برای افزایش تولید وجود دارد اما تولیدکنندگان به دلیل گرانی دان و نداشتن نقدینگی تولید و همچنین نگرانی از ضرر و پایین بودن قیمت‌ها، احتیاط می‌کنند که باعث تاخیر در تولید می‌شود.
 وی تصریح کرد: تولیدکنندگان همواره برای تامین نهاده‌ها و همچنین فروش محصولات خود به قیمت مناسب نگران هستند.
 مقدم‌نیا افزود: هزینه‌های تولید در سال جاری بیش از 40 درصد افزایش یافته در حالیکه قیمت گوشت مرغ 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، که مرغداران به دلیل افزایش هزینه‌ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند که باید هرچه سریع‌تر تسهیلات و اعتبارات به این صنعت تزریق شود چراکه با تامین نقدینگی، رغبت برای تولید و بهره‌وری افزایش می‌یابد.
 مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی اظهار کرد: در صورتیکه اعتبارات دولتی به این بخش تزریق نشود تولیدکنندگان مجبورند از سیستم‌های بازار آزاد و واسطه‌ها نقدینگی تولید را تامین کنند که باعث بالا رفتن قیمت تولید می‌شود.
 وی خاطرنشان کرد: ‌از ابتدای امسال تاکنون هیچ تسهیلاتی در اختیار مرغداران قرار نگرفته است.
 مقدم‌نیا در پایان با اشاره به اینکه در سال جاری یک و نیم میلیون تن گوشت مرغ تولید می‌شود، اظهار کرد: در برنامه چهارم توسعه پیش‌بینی شده که مصرف سرانه گوشت مرغ به 20 کیلوگرم برسد که در حال حاضر تقریبا این میزان در جامعه مصرف می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com