عدم عرضه لبنیات با نرخ مصوب

عدم عرضه لبنیات با نرخ مصوب
دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران با بیان دلایل عدم عرضه لبنیات با نرخ مصوب در بازار، از آغاز تهاتر علوفه یارانه ای با شیرخام از امروز شنبه خبر داد.
رضا باکری در بیان علت عدم عرضه شیر با نرخ مصوب از سوی برخی از کارخانجات تولید فرآورده های لبنی اظهارداشت: تفاهم نامه مورخه 17 تیرماه امسال انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران با وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان به قوت خود باقی است و همه کارخانجات تولید فرآورده های لبنی که زیرمجموعه این انجمن هستند نسبت به اجرای این تفاهم نامه متعهد هستند.
وی در عین حال تصریح کرد: البته برخی از کارخانجات تولید فرآورده های لبنی به دلیل اینکه قیمت هرکیلوگرم شیرخام طی 2 ماه گذشته از 750 تومان به 1150تومان افزایش یافت برای اینکه متضرر نشوند بخشی از تولیدات خود را کاهش دادند و نتوانستند مطابق تفاهم نامه تولیدات خود را با قیمت مصوب به بازار عرضه کنند.
دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده های لبنی ایران با تاکید براینکه 2 اشکال اساسی به تفاهم نامه مذکور وارد است، گفت: در این تفاهم نامه که 2 ماه از آن نیز گذشته و با عجله هم تهیه شد، پیش بینی افزایش قیمت محصولات لبنی متناسب با افزایش قیمت شیرخام نشده است و همچنین پیش بینی برای پر کردن فاصله قیمتی بین محصولات لبنی که در قالب کالاهای حمایتی عرضه می شوند با محصولات لبنی که بصورت آزاد در بازار عرضه می شوند در نظر گرفته نشده است.
پیشنهاد بازنگری تفاهم نامه روی میز وزارت صنعت
وی با اشاره به اینکه انجمن صنایع لبنی پیشنهاد بازنگری در این تفاهم نامه را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کرده است، گفت: باید تمهیداتی در این تفاهم نامه درنظر گرفته شود که وقتی قیمت شیرخام طی 2 ماه گذشته 40 درصد افزایش پیدا می کند قیمت محصولات لبنی هم متناسب آن افزایش یابد.
این فعال حوزه صنایع لبنی افزود: همچنین باید سازوکاری در این تفاهم نامه گنجانده شود تا فاصله قیمتی بین محصولات لبنی که در قالب کالاهای حمایتی عرضه می شوند با محصولات لبنی که به صورت آزاد در بازار عرضه می شوند و محصولات دیگر با داشتن درصد چربی های مختلف پر شود تا قیمت این محصولات به صورت پلکانی در بازار موجود باشد.
وی در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرد: همچنین قرار است از امروز دامداران در ازای تحویل شیرخام خود از اتحادیه مرکزی دامداران نهاده و علوفه یارانه ای بگیرند.
سعیدسلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور پیش از این گفته بود قرار است براساس تفاهم نامه ای که در جلسه مورخه 17 تیرماه  با مسئولان ذیربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضاء رسیده شرکت پشتیبانی امور دام به ازای هرتن شیرخام 190 کیلوگرم نهاده کنجاله سویا و 190کیلوگرم نهاده سبوس گندم در اختیار این اتحادیه بگذارد تا بین دامداران توزیع کند.
وی افزوده بود که براین اساس قرار است کارخانجات زیرمجموعه انجمن صنایع فرآورده های لبنی هم موظف شده اند تا شیر900 گرمی نایلونی با 1.5 درصد چربی را با قیمت 900 تومان، ماست 900 گرمی با داشتن 1.5 درصد چربی را با قیمت 1300 تومان و پنیر یو.اف 400 گرمی نیز را با قیمت 2400 تومان در بازار عرضه کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com