عدم ریسک‌پذیری در جوجه ریزی مجدد به دلیل مشکل تامین نهاده‌های دامی

عدم ریسک‌پذیری در جوجه ریزی مجدد به دلیل مشکل تامین نهاده‌های دامی

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: قیمت مرغ امروز در خرده‌فروشی‌ها به 14 هزار و 500 تومان رسید و این افزایش نسبت به هفته گذشته 800 تومان بوده است.
 در حالی که وزیر جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های صنفی فروش مرغ بیش از 9800 تومان در خرده فروشی‌ها را خلاف قانون می‌دانند و دستور به برخورد قاطع داده‌اند اما این محصول به صورت روزانه و ساعتی در نوسان است.
در دو هفته گذشته مرغ از 11 هزار تومان تا 15 هزار تومان افزایش داشت و پایان هفته گذشته دوباره به کانال 13 هزار تومان رسید اما امروز مجددا با افزایش قیمت همراه بود و به 14 هزار و 500 تومان رسید.
مسئولان اتحادیه فروشندگان مرغ این افزایش را به خاطر کاهش تولید می‌دانند که ناشی از شرایط اقتصادی تولیدکنندگان و عدم ریسک‌پذیری در جوجه ریزی مجدد است.
دولت در حالی قصد دارد مرغ را در کانال 10 هزار تومان نگه دارد که قیمت مرغ زنده پیش از رسیدن به کشتارگاه هم از قیمت مصوب دولت بسیار بیشتر است و این امر کاهش قیمت را محال می‌کند.
این درحالی است که انتظار می‌رفت با تزریق مرغ منجمد دولتی به بازار، شرایط قیمتی مرغ تغییر محسوسی داشته باشد اما این اتفاق رقم نخورد و قیمت آن امروز بار دیگر اوج گرفت.
مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ، در خصوص افزایش مجدد قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: قیمت مرغ در خرده فروشی‌ها امروز دوباره با افزایش 800 تومانی نسبت به اواخر هفته گذشته روبه‌رو بوده و با قیمت 14 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد. وی افزود: قیمت مرغ زنده 9800 تومان، در میدان بهمن 12 هزار و 200 تومان، قیمت مرغ در کشتارگاه 13 هزار و 200 تومان و تحویل درب واحدهای صنفی 13 هزار و 400 تومان است.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com