عدم حمایت دولت مرغ را به کیلویی 12 هزار تومان می‌رساند

عدم حمایت دولت مرغ را به کیلویی 12 هزار تومان می‌رساند
مرغ در ماه مبارک رمضان هر کیلو گرم 5150 تومان به مشتریان عرضه می شود و با توجه به اینکه مبلغ عرضه کمتر از قیمتی است که برای تولید کننده تمام می شود، تفاوت قیمت از طریق یارانه دولتی به تولید کننده پرداخت خواهد شد.
محمد یوسفی، رییس انجمن صنفی مرغ گوشتی کشور با اشاره به افزایش 20 درصدی نرخ نهاده‌های دامی گفت: پیش از این وزارت صنعت، معدن و تجارت اخباری در خصوص وارد کردن نهاده های ارزان با ارز مرجع منتشر کرده بود اما این ارزانی مقطعی خواهد بود زیرا نرخ نهاده‌های دامی به صورت جهانی رشد داشته است.
وی افزود: هم اکنون موضوعی که باعث نارضایتی تولیدکنندگان می شود بالا رفتن نرخ جهانی نهاده ها نسبت به سال گذشته است که در نهایت موجب افزایش هزینه های تولید می شود.
یوسفی در خصوص نرخ مرغ در ماه رمضان اظهار داشت: مرغ در ماه مبارک رمضان هر کیلو گرم 5150 تومان به مشتریان عرضه می شود این در حالی است که این مبلغ پایین تر از قیمتی است که برای تولید کننده تمام می شود و تفاوت قیمت از طریق یارانه دولتی به تولید کننده پرداخت می شود.
رییس اتحادیه مرغ گوشتی کشور ادامه داد: در صورت عدم حمایت دولت از تولید کنندگان مرغ گوشتی و با وجود بالارفتن قیمت جهانی نهاده های دامی و قطع یارانه ها و تعلق نگرفتن ارز مرجع به نهاده های وارداتی، قیمت مرغ به کیلویی 12 هزار تومان خواهد رسید.
وی تخصیص یارانه به مرغ را حرکت درستی دانست و گفت: این حرکت درستی است که دولت قدرت خرید مردم به خصوص طبقه حقوق بگیر را در نظر بگیرد ولی هدفمند نبودن طرح و تفاوت قائل نشدن بین دهک های بالا و پایین در استفاده از یارانه باعث ضعف طرح اجرایی می شود.
یوسفی در پاسخ به این سوال که طرح تعلق گرفتن یارانه مرغ در آینده تا چه زمانی ادامه دارد اظهار داشت: ما از این طرح که به سود مردم است استقبال می کنیم اما تصمیم گیری نهایی بستگی به دولت دارد.
 
نظرات شما
  •  

    محسن جمشیدی گفت : ۹۲/۰۳/۳۰

    سلام رئیس جمهور کجایی باز ماه رمضان آمد
    سلام رئیس مجلس کجایی باز ماه رمضان آمد
    سلام رئیس ؟؟؟؟؟؟ کجایی باز ماه رمضان آمد
    سلام دوباره فصل کاهو بازار میرسد و ما مرغ را به 28500 ریال می فروشیم کسی نیست که بگوید منت به چند . طوری نشده این یکی نابود شد احمق دیگری هست

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com