عدم تناسب عرضه و تقاضا، افزایش قیمت مرغ را رقم زد

عدم تناسب عرضه و تقاضا، افزایش قیمت مرغ را رقم زد
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از نوسان قیمت مرغ در بازار، گفت: حضور دلالان در بازار و ایجاد جود روانی گرانی عامل اصلی افزایش قیمت مرغ است.
سیدراضی نوری عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان این مطلب که دلیلی برای افزایش قیمت مرغ در بازار وجود ندارد، افزود: دولت باید با کنترل فعالیت‌های دلالان و سودجویان به تنظیم بازار و ثبات قیمت‌ها کمک کند.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر کاهش نرخ ارز باید به پایین آمدن نرخ مرغ در بازار منجر شود، تصریح کرد: متاسفانه بی‌توجهی برخی مسئولان برای کنترل بازار به حضور و دخالت سودجویان در قیمت‌ها منجر شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از نوسان قیمت مرغ در بازار، گفت: حضور دلالان در بازار و ایجاد جود روانی گرانی عامل اصلی افزایش قیمت مرغ است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: مهمترین عاملی که به افزایش قیمت مرغ در بازار دامن می‌زند نبود نظارت در بازار است که به گسترش جو روانی گرانی منجر می‌شود.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان این مطلب که افزایش نرخ هزینه‌های تولیدی نیز خود عاملی برای بالا رفتن قیمت مرغ در بازار شده است، تصریح کرد: دولت باید با در اختیار قرار دادن بسته‌های حمایتی مناسب به حمایت از تولید کننده برای افزایش انگیزه در آنان در جهت تولید بیشتر اقدام کند.
نماینده مردم شوش در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه با مدیریت صحیح بازار می‌توان به ثبات قیمتی دست یافت، افزود: زمانی که تناسب مناسبی بین عرضه و تقاضا برقرار باشد رخ دادن امکان بی‌ثباتی قیمت در بازار وجود ندارد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: در حال حاضر در کشور مشکل کمبود مرغ وجود ندارد و تنها عاملی که در این برهه از زمان منجر افزایش قیمت آن می شود مدیریت ضعیف مسئولان در کنترل دست دلالان است.

 
نظرات شما
  •  

    محمد گفت : ۹۲/۰۷/۲۱

    با سلام تا وقتی که نماینده های ما که در فراکسیون کشاورزی اینگونه صحبت کنه و چیزی در مورد تولید و تولید کننده نمی داند وضع به همین منوال خواهد بود چه برسه به وزرات صنعت معدن که اصلا نم دانند مرغ اصلا پا دارد یا خیر نماینده محترم شما اونوقتی که شرکت پشتیبانی قیمت ذرت و سویا را بالای 50درصدافزایش داداحتمالا خواب تشریف داشتید که جهت اطلاع حضرتعالی و همکارانتام در فراکسیون کشاورزی جوجه یک روزه بایستی ذرت و سویاو.... مصرف کنه تا تبدیل به مرغ بشه

    پاسخ...
  •  

    محسن گفت : ۹۲/۰۷/۲۲

    باسلام واحترام خداوت راشکر که ما چنین نمایندگان مطلعی داریم که درتمامی امور متخصص هستند هم کشاورزی دامپروری صنعت هوا وفضا ساست خارجی ونفت و....
    جناب نماینده محترم من حاضرم یک دوره یک واحدتولیدی به صورت رایگان باتمامی امکانات ونیروی متخصص دراختیارشما بگذارم فقد جنس تهیه کنید ومحصول رابفروشید شاید متوجه شوید پول حلال درآوردن داین صنعت بدون رانت چقدر زحمت دارد ومتوجه شوید 2+2 میشود4 یا حداکثر5 نمی شود15 به امید آن روزی که هرکس درجای خودش باشد

    پاسخ...
  •  

    سید مجید نعیمی گفت : ۹۲/۰۷/۲۵

    جناب آقای نوری نماینده محترم عضو کمیسیون کشاورزی مگر بدست آوردن قیمت تمام شده مرغ زنده کار سختی هست ؟مگر پیدا کردن قیمت نهاده های مورد نیاز صنعت مرغداری کار سختی هست؟ 80درصد سویای مورد نباز و 50درصد ذرت مورد نیاز که از خارج وارد میشود که به ترتیب سی و شصت درصد مجموعا نود درصد غذای طیور را تشکیل میدهد کنترل قیمت این دو قلم کالا که تاثیر مستقیم بر قیمت مرغ دارد از دست مسئولین محترم برنمی آید ؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com