عدم تحویل خوراک وارداتی مرغ

عدم تحویل خوراک وارداتی مرغ
دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه گفت: با تغییر نرخ ارز مرجع وارد کنندگان نهاده را تحویل نمی‌دهند و قیمت نهاده‌ها در 10 روز گذشته تا 48 درصد افزایش یافته است.
سیدحمزه درواری در مورد نهاده تولید مرغ اظهار داشت: تغییر نرخ ارز مرجع از 1226 به 2477 تومان بهانه‌ای شده است، تا وارد کنندگان عمده، نهاده‌ وارداتی را به دامداران تحویل ندهند. دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه افزود: وارد کنندگان نهاده می‌گویند بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز 1226 تومان و 2477 تومان را قرار است از ما بگیرد و حاضر نیستند، نهاده‌ها را با قیمت مصوب وزارت صنعت تحویل دهند.
درواری گفت: در چنین وضعیتی مسئولان وزارت صنعت هم به صورت شفاف وضعیت ارز مرجع را مشخص نمی‌کنند که آیا مابه‌التفاوت ارز را بانک مرکزی از واردکنندگان بگیرد، یا دولت این مابه‌التفاوت را به صورت یارانه می‌پردازد.  وی ادامه داد: بنا به قولی که شرکت پشتیبانی امور دام در مورد عدم تغییر قیمت نهاده‌ها داده بود، ذخیره‌سازی مناسبی انجام نشده است.
درواری گفت: البته امکان ذخیره‌سازی بیش از یک ماه به دلیل محدودیت انباری و نیز مدت زمان کم ماندگاری این نهاده‌ها هم وجود ندارد. وی گفت: در حال حاضر نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها به ویژه مرغ مادر رو به اتمام است و معلوم نیست، چه آینده نگران‌ کننده‌ای خواهیم داشت. دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه تصریح کرد: در صورتی که این روند ادامه پیدا کند میزان جوجه‌ریزی در مزارع گوشتی به شدت پایین آمده، تولید کاهش می‌یابد و کشوری که اکنون صادر کننده است، وارد کننده می‌شود.
وی درخواست کرد، در شرایطی که مرغداران با شرایط بحرانی مواجه هستند، رئیس جمهور با ورود به موضوع، مشکل ارز مرجع مسئله را سامان دهد. افزایش قیمت نهاده در ماه مبارک رمضان سال گذشته قیمت مرغ را به بیش از 8 هزار تومان افزایش داد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com