عادل عرضه و تقاضا تنها راه تثبیت قیمت مرغ است

عادل عرضه و تقاضا تنها راه تثبیت قیمت مرغ است

نماینده مردم اراک ، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:
تعادل عرضه و تقاضا تنها راه تثبیت وجلوگیری ازنوسانات قیمت مرغ در بازار است.

سید احمد لطفی روز چهار شنبه در گفت و شنود با ایرنا افزود: با توجه به ورود ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای مردم و بالارفتن مصرف مرغ باید مسوولان تمهیدات لازم رابرای تزریق مرغ منجمد به بازار به منظور تعدیل عرضه و تقاضا پیش بینی کنند.

وی ادامه داد: بررسی آمار جوجه ریزی در مرغداریها حکایت از این دارد که میزان جوجه ریزی در خرداد ماه که مرغ آماده کشتار را در روزهای منتهی ماه شعبان و آغاز ماه مبارک رمضان به بازار تامین می‌کند حدود یک میلیون و ‪ ۷۷۰‬هزار قطعه بوده است .

وی افزود: افزایش دمای هوا ، افت مقطعی قیمت مرغ و بالا بودن قیمت جوجه یک روزه موجب شد که میزان جوجه ریزی خرداد ماه نسبت به اردیبهشت ماه حدود ‪ ۸۰۰‬هزار قطعه کاهش داشته باشد.

لطفی ادامه داد: برای تعادل قیمت مرغ دولت بایدبرای جلوگیری از ضرر واحد های مرغداری در امر تولید، از بسته‌های حمایتی استفاده کند.

وی گفت: از سویی نبود ذخیره مناسب مرغ منجمد در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی دام ، امکان تزریق مرغ به بازارهای مصرف در زمان رشد ناگهانی قیمت را از متولیان تنظیم بازار در استان مرکزی سلب کرده است.

وی افزود: هم اکنون قیمت مرغ در استان سی هزار ریال است که برای جلوگیری از افزایش قیمت آن باید مسوولان همت مضاعف کنند تا مصرف‌کننده و تولید کننده ضرر نکنند.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com