ظرفیت صادرات ۴۴۰میلیون جوجه یکروزه از مازندران

ظرفیت صادرات ۴۴۰میلیون جوجه یکروزه از مازندران
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی مازندران از ظرفیت صادراتی استان در تولید ۴۴۰میلیون قطعه جوجه یکروزه و ۳۰۰هزار تُن مرغ خبر داد.
ظرفیت صادرات ۴۴۰ میلیون جوجه یکروزه از مازندرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، محمدعلی یداللهی گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت واحد‌های طیور مازندران موجب استفاده مرغداران استان از ظرفیت‌های اسمی واحد‌های خود و افزایش تولید شد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی مازندران افزود: در صنعت طیور به دنبال تولید صادرات محور بوده و به همین دلیل ۲۲۰واحد مرغ مادر به ظرفیت ۶میلیون و ۳۰۰هزار قطعه در استان وجود دارد که ۷۰درصد ظرفیت آن در گردونه تولید قرار داشته و قادر به تولید سالانه ۵۷۳میلیون قطعه جوجه یکروزه است.
یداللهی، با اشاره به تولید ۱۳۷میلیون قطعه جوجه پارسال در مازندران از ظرفیت تولید و صادرات ۴۴۰میلیون قطعه جوجه یکروزه مازاد در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ۳۹.۵میلیون قطعه‌ای به عنوان ظرفیت اسمی در صنعت طیور و در صورت استفاده کامل از آن، ظرفیت تولید ۴۰۰هزار تُن گوشت مرغ آماده طبخ را داشته که ۳۰۰هزار تُن آن مازاد تولید بوده و می‌توان شرایط را برای صادرات به خارج از کشور آماده کرد.
                
سپهر ماکیان فرتاک
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی مازندران، اعطای تسهیلات بانکی در قالب اصلاح ساختار و سرمایه در گردش را جزو سیاست‌های صنعت طیور برشمرد و گفت: واگذاری امور تصدی‌گری به تشکل‌های صنعت طیور یکی از مواردی است که در این استان به اجرا درآمده و با اجرایی شدن سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماصط)، تنظیم بازار و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و رصد تولید در حلقه‌ها و ساماندهی واحد‌های غیرمجاز به راحتی انجام می‌شود.
یداللهی با بیان اینکه سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور به شفافیت تولید جوجه یکروزه کمک کرده و حلقه اتصال بین بهره‌برداران صنعت طیور محسوب می‌شود افزود: طرح کاهش سن و وزن کشتار در سامانه مربوطه شامل درصد تلفات، وزن مرغ تولیدی، شروع دوره جوجه‌ریزی و طول دوره پرورش، برای اجرا و استانداردسازی این طرح عاملی کمک کننده به شمار می‌رود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com