ظرفیت تولید واحدهای مرغداری کردستان بیشتر از نیاز استان است

ظرفیت تولید واحدهای مرغداری کردستان بیشتر از نیاز استان است
مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی مرغداران استان کردستان گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید واحدهای مرغداری در استان بیشتر از نیاز مردم کردستان است.
جمشید عبدی اظهار داشت: در حال حاضر به صورت سالانه 17 هزار تن گوشت سفید در کردستان تولید می شود که مازاد بر نیاز مردم استان است و این در حالی است که از سوی جهاد کشاورزی استان مجوز تاسیس 500 واحد جدید نیز صادر شده است.
وی افزود: صدور بیش از نیاز مجوز تاسیس مرغداری در استان موجب بر هم زدن تعادل در بازار عرضه و تقاضا می شود و و دلالان و واسطه ها بیشترین سود ممکن را در این میان به جیب می زنند که این به نفع تولید کنندگان و تعاونی های مرغداری نیست.
مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی مرغداران کردستان ادامه داد: برون سپاری لازمه اتحادیه ها است و برای توانمند سازی اتحادیه ها باید مرکز توانمند شود در حالی که بخش تعاون به حاشیه رفته است و اختیارات سابق را ندارد.
عبدی یادآور شد: تعاونی ها در خصوص سرنوشت خود هیچگونه تصمیم گیری ندارند و علاوه بر حمایت مالی از تعاونی ها نیاز است که توان سابق و قدرت نظارت و تصمیم گیری مجددا در اختیار آنها قرار گیرد تا زمینه ساز بالندگی شود.
وی همچنین خواستار ساماندهی تعاونی ها برای توانمندتر شدن بخش تعاون در کشور شد و افزود: کردستان ظرفیت های بسیار خوبی در این حوزه در اختیار دارد که باید به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت ها بهره برداری کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com