ظرفیت تولید مرغداری های سقز یک میلیون و 670 هزار قطعه در هر دوره است

ظرفیت تولید مرغداری های سقز یک میلیون و 670 هزار قطعه در هر دوره است
رییس جهاد کشاورزی شهرستان سقز گفت: در حال حاضر مرغداری های شهرستان در هر دوره یک میلیون و 670 هزار قطعه مرغ به بازار عرضه می کنند.
محمد پیشداد شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی هیات مدیره مرغداری های شهرستان سقز افزود: هم اکنون این ظرفیت تولید مرغ، در 82 واحد مرغداری فعال صورت می گیرد.
به گفته وی 40 واحد دیگر با ظرفیت 850 هزار قطعه در دوره از محل طرح توسعه بخش کشاورزی در راستای ایجاد رقابت و بالا بردن کیفیت در حال ساخت بوده که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اهمیت صنعت مرغداری در اقتصاد منطقه به ظرفیت اشتغال این حوزه اشاره کرد و افزود: این صنعت در حال حاضر برای دو هزار و 800 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
وی تعاونی مرغداران را یکی از تعاونی های موفق، پویا و فعال شهرستان دانست و گفت: این تعاونی با داشتن 85 نفر عضو در سقز مشغول فعالیت است.
در این نشست عثمان کریمی رییس هیات مدیره تعاونی مرغداران سقز نیز از اقدامات مسوولان شهرستان و استان جهت رشد و توسعه و رفع مشکلات مرغداری ها تشکر کرد و افزود: تشکیل کارگروه تخصصی مرغ و اختصاص وام جهت وارد کردن نهاده ها به دلیل کمبود نقدینگی مرغداران از جمله مواردی است که به رشد بیشتر این صنعت کمک خواهد کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com