ظرفیت تولید شیر و گوشت قرمز فراتر از خودکفایی است

ظرفیت تولید شیر و گوشت قرمز فراتر از خودکفایی است
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: ظرفیت تولید شیر در ایران فراتر از نیاز داخلی و حدود 12،5 میلیون تن است و در بخش گوشت قرمز هم ظرفیت تولید به حدود 1،3 میلیون تن می رسدکه بیشتر از مرز خودکفایی است.  
به گزارش واحد مرکزی خبر سعید سلطانی سروستانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: در زمانی که جمعیت کشور 36 میلیون نفر بود حدود 80 درصد نیاز لبنی و گوشت قرمز کشور وارد می شد و هم اکنون با 76 میلیون نفر جمعیت می توانیم برای صادرات هم برنامه ریزی کنیم و پارسال 15500 تن شیرخشک صادر کردیم.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور با اشاره به طرح خوکفایی در تولید گوشت قرمز گفت : این طرح لوازم خاص خود را دارد و باید ابزارهای سیاستی و مالی آن هم فراهم شود که هر زمان تحقق یابد این طرح هم به ثمر می نشیند و می توانیم در حوزه دامداری و تولید محصولات لبنی ، حماسه اقتصادی خلق کنیم.
آقای سلطانی اظهار داشت : برای حمایت از تولید شیر و گوشت قرمز کشور باید امور برنامه ریزی را به تشکل های تخصصی این حوزه بدهیم و نحوه توزیع و قیمت گذاری نهاده های دامی هم ساماندهی شود.
وی افزود: ظرفیت تولید زیادی داریم که باید فعال شود و به راحتی می توانیم همه نیازهای داخلی و گوشت قرمز را تأمین کنیم.
سعید سلطانی گفت :‌ در ماه‌های عادی حدود 85 هزار تن گوشت قرمز در کشور مصرف می‌شود که در برخی زمان ها مانند ماه مبارک رمضان به حدود 100 هزار تن می‌رسد.
وی افزود: با جلوگیری از خروج غیرمجاز دام زنده و قاچاق آن ، می‌توانیم با افزایش ظرفیت تولید، گوشت قرمز مورد نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.
سلطانی گفت : 10 درصد نیاز کشور به گوشت قرمز وارد می شود که با افزایش بهره وری می توان برطرف کرد اما باید قاچاق دام به خارج از کشور حذف شود و کشتار گوساله ها با وزن 17 کیلوگرم به 35 کیلوگرم برسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com