ظرفیت تولید شیر خام افزایش یافت

ظرفیت تولید شیر خام افزایش یافت
با کارشناسی شدن نرخ شیر دامدارانی که ظرفیت تولید خود را کاهش داده بودند، دوباره با حداکثر ظرفیت شیر خام تولید می‌کنند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اعلام این مطلب گفت: آمار دقیقی درباره میزان تولید و نیاز بازار به واردات گوشت قرمز وجود ندارد؛ زیرا این اتحادیه اهرم لازم برای بررسی و کنترل بازار را ندارد.
سعید سلطانی سروستانی افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت کنترل و تنظیم بازار گوشت مرغ در بهمن‌ماه سال گذشته به اتحادیه سراسری دامداران واگذار شد که هم‌اکنون با گذشت هفت ماه، وزارت صنعت، معدن و تجارت این امر را محقق نکرده است.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که از ظرفیت تولید گوشت قرمز استفاده شود، این قابلیت وجود دارد که علاوه بر تأمین نیاز داخلی صادرات داشته باشیم.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در پاسخ به این سؤال که دامداران با چند درصد ظرفیت شیر خام تولید می‌کنند، ادامه داد: این اتحادیه با توافقی که در سال گذشته وزارت صنعت داشته، توانسته وضعیت تأمین نهاده برای دامداران را در ثبات نسبی قرار داده و انگیزه آنها برای تولید شیرخام را بالا ببرد.
سلطانی سروستانی تصریح کرد: در گذشته ظرفیت تولید شیر خام در کشور به‌دلیل نداشتن صرفه اقتصادی برای دامدار کاهش یافته بود که با کارشناسی شدن قیمت شیر دامدارانی که دام‌های خود را فروخته یا کاهش ظرفیت داشتند، دوباره با حداکثر ظرفیت مشغول به تولید هستند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com