ظرفیت تولید سالیانه تخم مرغ در خراسان رضوی بیش از 79 هزار تن است

ظرفیت تولید سالیانه تخم مرغ در خراسان رضوی بیش از 79 هزار تن است
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان ‌رضوی گفت: ظرفیت تولید سالیانه تخم مرغ در این استان 79 هزار و 322 تن است.
جعفر عطار باشی اظهار کرد: ظرفیت تولید سالیانه تخم مرغ در خراسان رضوی 79 هزار 322 تن بوده که این رقم استان را در رتبه سوم تولید این فرآورده در کشور قرار داده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان ‌رضوی از آغاز اجرای طرح ساماندهی بهداشتی تخم مرغ از تولید تا عرضه در استان خبر داد.
عطار باشی بیان کرد: در این طرح، سعی شده تا راهکارهای تولید، نگهداری و عرضه تخم مرغ سالم اجرا شود.
وی افزود: الزام واحدهای عرضه مواد پروتئینی جهت نگهداری و عرضه تخم مرغ در یخچال و تعمیم آن با همکاری مرکز بهداشت استان به سوپرمارکت ها از مواردی است که به آن توجه زیادی شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان ‌رضوی تاکید بر نگهداری تخم مرغ در مرغداری ها در شرایط سرد کرد و گفت: در این جهت، باید ناوگان حمل تخم مرغ استان از مرغداری تا واحدهای عرضه تجهیز شده و از حمل این فرآورده دامی با خودروهای روباز ممانعت به عمل خواهد آمد.
عطار باشی افزود: تجهیز مرغداری های تخمگذار به جت پرینتر جهت درج تاریخ تولید و نام مرغداری بر روی تخم مرغ از دیگر الزاماتی است که در راستای پیشگیری از تخلفات و نیز پیگیری شکایات مردمی و ارتقای امنیت غذایی بصورت تشویقی اختیاری صورت می گیرد.
وی گفت: در تلاش هستیم تا از درج اطلاعات شرکت های فاقد اعتبار بر روی تخم مرغ توسط واحدهای غیرمجاز و بدون هویت در انبارهای غیر رسمی جلوگیری کنیم و در این راستا تفاهم نامه هایی نیز با اتحادیه ها و تشکل های مرتبط منعقد می شود.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان ‌رضوی از شهروندان خواست از خرید تخم مرغ از واحدهایی که خارج از یخچال نگهداری و عرضه می کنند خودداری کرده و دقت کنند تا محصول خریداری شده دارای تاریخ تولید و دارای شرایط ظاهری مناسب باشد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com