ظرفیت تولید 5.5 میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌های بوشهر

ظرفیت تولید 5.5 میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌های بوشهر
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تعداد مرغداری‌های استان بوشهر در حال حاضر 196 واحد با ظرفیت هر دوره پنج میلیون و 500 هزار قطعه است.
افشین قطبی در حاشیه افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در استان بوشهر اظهار داشت: در دو دهه گذشته تولید مرغ در استان از فعال‌ترین واحدهای تولید در استان بوشهر هستند که درصد فعالیت‌های آنها بالای 90درصد بوده است.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: این واحد مرغداری که در دشتی افتتاح شده توان آن را دارد تا 250 تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف نماید.
این مسئول ادامه داد: تعداد مرغداری‌های استان بوشهر در حال حاضر 196 واحد با ظرفیت هردوره 5 میلیون و 500 هزار قطعه است.
قطبی خاطرنشان کرد: سال گذشته تولید گوشت مرغ در استان بوشهر به بیش از 24 هزار تن رسید که با وجود شرایط نامناسب در استان، ظرفیت خوبی است.
وی با بیان اینکه تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر صادرات مرغ و تخم‌مرغ است، افزود: در شاخصه‌های پرورش مرغ گوشتی در کشور به لحاظ کیفی استان بوشهر جزء بهترین‌هاست.
این مسئول با اشاره به اینکه هزینه تولید مرغ در استان بوشهر بالاتر از دیگر استان‌ها نیست، بیان داشت: ضریب تلفات در خیلی از استان‌های کشور به 15 تا 20 درصد می‌رسد اما در استان بوشهر این رقم حدود یک پنجم درصد است که در کشور رتبه سوم را دارد و در شاخص پرورش مرغ نیز استان بوشهر رتبه یک کشوری داراست.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه انتظار داریم تا مرغداری‌ها از سوخت گاز استفاده کنند، تاکید کرد: قیمت مرغ بیش از دو دلار است و بررسی‌هایی که در کشور قطر انجام داده‌ایم قیمت مرغ گرم هر کیلو 14 هزار تومان و مرغ زنده هر کیلو 11هزار تومان است و اما در ایران در حال حاضر قیمت مرغ گرم حدود 7 هزار تومان و مرغ زنده 4 هزار و 500 تومان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com