طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در نطنز اجرا می شود

طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در نطنز اجرا می شود
مهدی بادی گفت: در فاز اول اجرای این طرح، مرغ بسته بندی به صورت کامل با میانگین وزن لاشه یک کیلو و ۸۰۰ گرم و حداکثر وزن لاشه دو کیلو ۲۰۰ گرم امکان پذیر بوده و وزن های بالاتر باید به صورت قطعه بندی عرضه شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در شهرستان نطنز اجرا می شود، اظهار کرد: سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی برای افزایش بهره وری، کاهش ضایعات، توسعه صادرات، افزایش کیفیت گوشت مرغ است.
عبدالرضا مهدی بادی افزود: به منظور فراهم کردن شرایط بهداشتی و فرایند تولید تا عرضه گوشت مرغ دستور العمل کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی ابلاغ شده و از ابتدای آذرماه به اجرا در آمده است.
وی تصریح کرد: در فاز اول اجرای این طرح، مرغ بسته بندی به صورت کامل با میانگین وزن لاشه یک کیلو و ۸۰۰ گرم و حد اکثر وزن لاشه دو کیلو ۲۰۰ گرم امکان پذیر بوده و وزن های بالاتر باید به صورت قطعه بندی عرضه شود.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: اجرای این طرح علاوه بر کنترل مازاد تولید، افزایش امکان صادرات، افزایش میزان مصرف به نفع مصرف کننده نیز خواهد بود و می تواند با بهبود کیفیت گوشت مرغ و طعم و مزه بهتر مرغ با وزن مناسب به افزایش سرانه مصرف نیز منجر شود.
وی خاطر نشان کرد: افزایش قدرت خرید مردم، کاهش میزان چربی و دور ریز لاشه و همچنین ارتقای سلامت تولید و ماندگاری گوشت مرغ از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com