طرح ساماندهی کشتارگران طیور در استان گیلان

طرح ساماندهی کشتارگران طیور در استان گیلان

دکتر غلامرضا حراجی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان گیلان اعلام نمود که طرح فوق به صورت مرحله ای بوده و اهداف ذیل را بدنبال خواهد داشت
1- شناسایی کشتارگران در سطح استان و هویت دار نمودن آنها ، با این شناسایی می توان در مواقع مهم و هنگام شیوع بیماری های مختلف مانند آنفلوانزا و ... ارتباط لازم را با این افراد برقرار نمود .
2- در این طرح با توصیه نمودن کشتارگران جهت دریافت مجوز کشتارگری ، می توان دستورالعمل های بهداشتی را اعمال نمود . که این امر می تواند نقش مهمی را در ارتقاء بهداشتی تولید مرغ و عرضه آن ایفاد نماید .
3- از اهداف مهم طرح در آینده نزدیک لیبل گذاری ( کد گذاری ) برای هر کشتار گر بر روی پاکتهای پلاستیکی بسته بندی مرغ می باشد . که با اجرای آن می توان محل تولید مرغ های بسته بندی شده را در مراکز عرضه ردیابی نمود و در هنگام هر گونه بروز صدمات بهداشتی به مبدا با تولید مرغ ( مرغدار ) دسترسی داشت
در حال حاضر در مرحله اول اجرای طرح در 6 کشتارگاه صنعتی طیور استان برای 61 نفر مجوز کشتار گری صادر گردیده است که این رقم حدود 96 % کشتارگران را شامل می شود . و تعداد باقیمانده در حال مراحل اجرایی و تکمیل پرونده بوده که پس از کامل نمودن پرونده برای آنها هم مجوز کشتار گری صادر خواهد شد .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com