طرح ساماندهی کشتارگاه‏های صنعتی طیور استان یزد آغاز شد

طرح ساماندهی کشتارگاه‏های صنعتی طیور استان یزد آغاز شد

خبرگزاری موج - این طرح با هدف، ساماندهی کشتارگاه‏های صنعتی طیور استان و بهسازی خطوط تولید و استحصال مرغ و رفع یکی از معضلات اصلی استان در این بخش می‏باشد .
به گزارش موج، مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان این مطلب اظهار داشت: حدود60 درصد مرغ تولیدی استان مازاد بر مصرف است و باید با ایجاد ساز و کارهای مناسب تولیدی و بهداشتی زمینه صادرات آن از استان فراهم شود که شکوفائی اقتصادی بیشتر این صنعت را به‏دنبال خواهد داشت.
دکتر حدادزاده گفت: ضمن دعوت از مدیران کشتارگاه‌ها جهت مشارکت جدی در اجرای این طرح، مهمترین مانع پیش رو را عدم پرداخت تسهیلات مصوب برای این منظور از سال 87 به مدیران کشتارگاه‏ها دانست و اظهار امیدواری کرد: متولیان امر با توجه به ضرورت‏های بهداشتی و اقتصادی توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
وی افزود: در حال حاضر سالانه بیش از 2 میلیون قطعه نیمچه گوشتی در 5 واحد کشتارگاهی فعال استان، تحت نظارت کارشناسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی دامپزشکی کشتار می شوند که امید است با اجرای این طرح و بهسازی کشتارگاه‏ها از نظر ساختمانی، تجهیزات خط تولید و سیستمهای انجماد ظرفیت کشتار به میزان چشمگیری افزایش یابد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com