طرح ساماندهی کشتارگاه های صنعتی طیور استان یزد آغاز شد

طرح ساماندهی کشتارگاه های صنعتی طیور استان یزد آغاز شد

خبرگزاری موج - این طرح با هدف، ساماندهی کشتارگاه های صنعتی طیور استان و بهسازی خطوط تولید و استحصال مرغ و رفع یکی از معضلات اصلی استان در این بخش می باشد که علاوه بر فرآوری و استحصال گوشت مرغ به صورت کاملاً بهداشتی، امکان صادرات گوشت مرغ از استان را فراهم می‌آورد.
به گزارش موج، مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان این مطلب اظهار داشت: حدود60 درصد مرغ تولیدی استان مازاد بر مصرف است و باید با ایجاد ساز و کارهای مناسب تولیدی و بهداشتی زمینه صادرات آن از استان فراهم شود که شکوفائی اقتصادی بیشتر این صنعت را بدنبال خواهد داشت.
دکتر حدادزاده گفت: ضمن دعوت از مدیران کشتارگاه‌ها جهت مشارکت جدی در اجرای این طرح، مهمترین مانع پیش رو را عدم پرداخت تسهیلات مصوب برای این منظور از سال 87 به مدیران کشتارگاه ها دانست و اظهار امیدواری کرد متولیان امر با توجه به ضرورت های بهداشتی و اقتصادی توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر سالانه بیش از 2 میلیون قطعه نیمچه گوشتی در 5 واحد کشتارگاهی فعال استان، تحت نظارت کارشناسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی دامپزشکی کشتار می شوند که امید است با اجرای این طرح و بهسازی کشتارگاه ها از نظر ساختمانی، تجهیزات خط تولید و سیستم‏های انجماد ظرفیت کشتار به میزان چشمگیری افزایش یابد
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com