طرح تولید، کشتار و عرضه مرغ با وزن مناسب در اصفهان اجرا می شود

طرح تولید، کشتار و عرضه مرغ با وزن مناسب در اصفهان اجرا می شود
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از اجرای طرح تولید، کشتار و عرضه مرغ با وزن مناسب در این استان خبرداد.
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از محمد کشتکار اضافه کرد: اجرای این طرح از 9 آذر امسال در استان اصفهان آغاز می شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسه چگونگی اجرای این طرح در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ، اظهارکرد: در این جلسه پس از بررسی راهکارهای اجرای این طرح، اداره کل دامپزشکی استان نیز آمادگی خود را برای انجام وظایف و مسئولیت هایی که در این طرح بر عهده خواهد داشت اعلام کرد.
کشتکار، موفقیت کامل این طرح را منوط به همکاری و انجام صحیح مسئولیت ادارات و شرکت هایی که در کارگروه مدیریت و برنامه ریزی تولید مرغ با وزن مناسب قرار دارند، دانست.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: استان اصفهان با دارا بودن بیش از دو هزار مرغداری گوشتی، رتبه اول از نظر ظرفیت تولید گوشت مرغ کشور را دارد.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه این موضوع شده تا در گذشته سرمایه گذاران در این بخش به دلیل شرایط بد عرضه و تقاضا ضرر و زیان های فراونی را متحمل شوند، افزود: به منظور جلوگیری از مشکلات فرا روی سرمایه گذاران و برای جذب بازارهای بیشتر و کاهش ضرر و زیان از طریق دائمی شدن بازار صادارت، طرح ساماندهی تولید، کشتار و عرضه مرغ با وزن مناسب در استان اصفهان اجرا خواهد شد.
کشتکار توضیح داد: به دلیل گرانی جوجه یکروزه در ایران، سود واسطه ها، و فرهنگ مصرف مرغ درشت، معمولا جوجه ای که در مدت زمان 40 روز به وزن مطلوب می رسد برای افزایش وزن ، در مدت زمان بیشتری در مرغداریها نگهداری می شود.
وی اضافه کرد: این موضوع موجب می شود تا وزن طیور پرورشی از دو هزار گرم بالاتر رود و میزان چربی بیشتری در بدن آنها تولید شود که علاوه بر دور ریز بیشتر هر لاشه و ضرر مالی برای خریداران، باعث کاهش کیفیت نیز می شود.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه افزایش سن مرغ ها احتمال بیمار شدن آنها را افزایش می دهد، افزود: استفاده زیاد داروها برای حفظ سلامت طیور باعث عوارض در مصرف کنندگان می شود.
کشتکار، ارتقای کیفیت محصول تولیدی و سلامت مصرف کنندگان، اقتصادی شدن تولید از طریق کاهش ضریب تبدیل مواد غذایی و کاهش هزینه های تولید، کاهش چرخش عوامل بیماری زا در نتیجه کاهش وقوع بیماری در طیور و کاهش تلفات، تولید محصول صادراتی و افزایش صادرات را از جمله اهداف اجرای این طرح بیان کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com