طرح تنظیم بازار شکست خورد

طرح تنظیم بازار شکست خورد

I.T.P: عرضه نتوانست میزان خود را به تقاضا برساند و طرح تنظیم بازار گوشت شکست خورد
هدف طرح تنظیم بازار اول کاهش قیمت و ‌دوم توزیع همه گیر گوشت در سراسر ایران با یک قیمت تعیین شده (‌مناسب یا نا مناسب بودن قیمت موضوع بحث نیست ) بود. اما فرمول قدرتمند و منطقی عرضه و تقاضا که همواره پیروزمند دایره زورآزمایی وزارت بازرگانی و تولید کننده و مصرف کننده می باشد،‌مانند همیشه پیروز میدان شد.
حسین صفایی - مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران - از عدم تامین نیاز متقاضیان گوشت قرمز در تمامی میادین تهران خبر داد و گفت: 21 بازار توزیع گوشت قرمز را برعهده داشتند که تقاضا از عرضه بسیار زیاد بود و سازمان نتوانستند تمامی بازارهای تهران را در این زمینه پوشش دهند.
صفایی در ادامه توضیحات خود در خصوص روند کالاهای توزیعی در این گونه میادین با تاکید بر این که میوه‌های گندیده عرضه شده به بازارهای شهرداری وارد نشده‌اند، افزود: بازرسان سازمان به خوبی با نظارت ویژه توانستند راه ورود این گونه میوه‌ها را کنترل کنند.
وی با بیان این که در 10 روز آخر منتهی به سال 88، قیمت میوه در سطح میادین حدود 10 درصد افزایش یافت، تصریح کرد: البته این موضوع موقتی بوده و پس از تعطیلات رکود بر بازارهای میوه حاکم خواهد شد.
البته مسائل اینچنیی و به عبارتی مقطعی،‌ همیشه در بازار لنگر انداخته و همیشه وجود داشته است و مورد خاص و عجیبی نیست و در کل دنیا نیز بنا به مقاطع مختلف و نسبت به میزان عرضه و تقاضا بوجود می آید.
شکست در اینگونه طرح ها تا مادامی که ما به قدرت فرمول ساده عرضه و تقاضا ایمان نداشته باشیم بوجود خواهد آمد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com