طرح بومی سازی سهمیه سوخت مرغداری‌های استان کردستان اجرا شد

طرح بومی سازی سهمیه سوخت مرغداری‌های استان کردستان اجرا شد
فریدون یاسمی اظهارداشت: در حال حاضر به جهت تخصیص سوخت واحدهای مرغداری، با توجه به گوناگونی شرایط آب و هوایی در سطح کشور و به تبع آن اختلاف در میزان نیاز به گرمایش در ماه‌های مختلف سال، کلیه مناطق کشور به چهار منطقه سردسیر، معتدل، گرمسیر و خشک مرکزی تقسیم بندی شده و به هر یک از این چهار نوع آب و هوا، به جهت گرمایش در هر ماه ضریب خاصی از سوخت به ازای هر قطعه جوجه تخصیص می‌یابد.
وی افزود: طبق این الگو استان کردستان جزو مناطق سردسیر دسته بندی شده است، که با بیش از 460 مرغداری یکی از استان‌های فعال در زمینه صنعت مرغداری می باشد.
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به پیگیری و برنامه ریزی‌های مدون و بازدیدهای میدانی از کلیه مرغداری‌های سطح استان، خاطرنشان کرد: تهیه یک برنامه نرم افزاری و تقسیم استان به سه ناحیه آب وهوایی، بررسی تمایز متوسط دمایی 9 شهرستان کردستان و تعیین الگوی خاص برای هر شهرستان از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.
وی در پایان یادآور شد: اختصاص سهمیه به مرغداری‌ها بعد از هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی به صورت منطقه‌ای به اجرا درآمد، که پیش بینی می‌شود صرفه جویی سالیانه 8 میلیون لیتری نفت‌گاز در بخش مصرف کنندگان عمده را در پی خواهد داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com