طرح بهسازی اماکن دامی در سطح روستاهای استان قزوین اجرا شد

طرح بهسازی اماکن دامی در سطح روستاهای استان قزوین اجرا شد

معاون بهبود تولیدات دامی استان قزوین گفت: در سال جاری با اعتباری معادل چهارهزارو840 میلیون ریال طرح اصلاح ساختار و بهسازی اماکن دامی در سطح روستاهای این استان اجرا شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، مهندس ناطق معین‌الدین هدف از اجرای این طرح را تامین مواد غذایی بخصوص پروتئین حیوانی، افزایش تولید شیر و گوشت قرمز با کیفیت بالا، توجه به شرایط زیست محیطی دام‌ها عنوان کرد وافزود: دراین طرح جایگاه مناسب برای پرورش اصولی صحیح دام مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به این نکته که هم اکنون گاو آمیخته و بومی و گوسفند موجود در استان در واحدهای کوچک روستایی نگهداری می‌شوند، اظهار کرد: به منظور افزایش کمی تولیدات، بهبود راندمان زایش، کاهش میزان تلفات و افزایش درآمد دامداران این طرح اجرا شده است.
معین‌الدین گفت: این طرح بصورت مشارکتی بین سازمان جهاد کشاورزی استان و دامداران اجرا شده که بخشی از هزینه‌های انجام گرفته از سوی این سازمان تأمین خواهد شد.
وی در ادامه در خصوص توزیع طرح شکر در بین زنبورداران استان گفت: از محل اعتبارات خشکسالی با اعتباری معادل500 میلیون ریال نسبت به خرید و توزیع شکر بین زنبورداران این استان انجام شد.
معین‌الدین افزود: این طرح به منظور کمک به توسعه، رشد و تشویق زنبورداران در جهت افزایش تولید وجبران قسمتی از خسارات ناشی از خشکسالی با استفاده از تغذیه کمکی در اول فصل شروع زنبورداری که باعث تقویت کلنی و افزایش فعالیت زنبورها انجام شده است
 

 
کلمات کلیدی قزوین طرح
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com