طرح استانداردسازی خوراک دام و طیور

طرح استانداردسازی خوراک دام و طیور
معاون مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح استانداردسازی خوراک دام و طیور دراین استان خبرداد.
باقر مهدوی با اشاره به ابلاغ آئین‌نامه نظام نظارت فنی و کنترل کیفی خوراک دام اظهار داشت: بر اساس طرح استانداردسازی خوراک دام و طیور نظارت بر واحدهای تولیدکننده خوراک دام و طیور بیشتر می‌شود.
وی گفت: پیش‌ازاین نظارت بر واحدهای تولیدکننده خوراک دام و طیور در قالب دستورالعمل داخلی که ضمانت اجرایی نداشته است انجام می‌شده که از این نظر یک خلأ قانونی برای کنترل کیفی خوراک دام در استان وجود داشت.
معاون مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در سال گذشته بر اساس ماده ۲۰ قانون نظام دام‌پروری و ماده ۳۰ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و حوزه معاونت بهبود تولیدات دامی استان موظف به اجرای نظام نظارت فنی و کنترل کیفی خوراک دام شد.

باقر مهدوی خاطرنشان کرد: از بهمن ۹۵ معاونت امور دام با ابلاغ دستورالعمل و جلسات توجیهی برای کارشناسان شهرستان و مدیران کارخانجات خوراک دام مقدمات اجرای طرح استانداردسازی خوراک دام در استان را مهیا کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های متعدد برای اجرای مناسب این طرح در استان گفت: برای اجرای این طرح در سه ماهه نخست امسال؛ علاوه بر برگزاری جلسات آموزشی برای کارشناسان پهنه و کارشناسان ناظر کارخانجات خوراک دام اطلاع‌رسانی لازم درزمینهٔ ساماندهی واحدهای تولید خوراک دام انجام‌شده است.
معاون مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح استانداردسازی خوراک دام در استان خاطرنشان کرد: در مرحله نخست به واحدهای غیرمجاز اخطارهای کتبی برای تعطیلی واحدهای مذکور و توسعه و تجهیز واحدهای غیراستاندارد ابلاغ شد.
مهدوی با بیان اینکه با اجرای طرح نظارت بیشتری بر واحدهای تولید خوراک دام و طیور انجام می‌شود تصریح کرد: در این راستا بازدیدهای مستمر با حضور کارشناسان اداره کل تغذیه و وزارت مطبوع از واحدهای در حال احداث و ارائه مشاوره‌های فنی برای استانداردسازی خط تولید این واحدها انجام‌شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com