ضرورت توجه مسئولان به مشکلات نهاده‌های دامی

ضرورت توجه مسئولان به مشکلات نهاده‌های دامی
رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، گفت: مشکل نهاده‌های دامی در حال حاضر به طور نسبی بر طرف شده است، ولی همچنان قیمت بالا و عرضه محدود است که باعث شده تولیدکنندگان در این خصوص با مشکل مواجه شوند.
محمدرضا نهاوندی‌پور اظهارکرد: بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، تا به امروز میزان بارندگی هم نسبت به سال گذشته و هم نسبت به آمار بلندمدت 30 ساله، افزایش قابل توجهی داشته است که این امر در زمینه کشت محصولات بسیار خوشایند است.
وی افزود: پوشش برف برای گندم دیم از ضروریات است، هر چند امسال افزایش سطح زیر کشت گندم نداشتیم، اما بذر مناسب و کود به میزان کافی جهت کشت گندم توزیع شده است.
نهاوندی‌پور تصریح کرد: اگر بارندگی بهاره نیز به اندازه کافی و متوسط بلندمدت داشته باشیم، رکورد تولید گندم استان، شکسته خواهد شد.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، خاطرنشان کرد: با هدف تامین علوفه کشور طرح جایگزین گندم با کشت جو در بخشی از اراضی استان در دستور کار بود، ولی با توجه به افزایش قیمت گندم، این طرح استانی تحت‌الشعاع قرار گرفت.
این مسوول تاکید کرد: مشکل نهاده‌های دامی در حال حاضر به طور نسبی بر طرف شده است، ولی همچنان قیمت بالا و عرضه محدود است که باعث شده تولیدکنندگان در این خصوص با مشکل مواجه شوند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توزیع این محصولات از طریق وزارت بازرگانی و شرکت پشتیبانی امور دام که وابسته به این وزارتخانه است، انجام می‌شود و علی‌رغم مصوبه مجلس هنوز انتقال شرکت اتفاق نیفتاده و در این زمینه با مشکل مواجه‌ایم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com